اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

علیرضا جابر رئیس دادگستری بندرلنگه شد+ عکس

آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دادگستری شهرستان بندرلنگه با حضور رییس کل دادگستری استان هرمزگان و مقامات محلی برگزار شد.

علیرضا جابر رئیس دادگستری بندرلنگه شد+ عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان بندرلنگه عصر امروز با حضور علی صالحی رییس کل دادگستری هرمزگان، سردار علی عظمایی فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه، علی نیکویی فرماندارشهرستان بندرلنگه و جمعی از مسؤولان عالی قضایی هرمزگان و اعضای شورای تامین، دادستان، کارکنان و قضات دستگاه قضایی شهرستان بندرلنگه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علی صالحی رئیس کل دادگستری هرمزگان در این نشست اظهار کرد: اگر حرکت انقلابی همکاران در دستگاه قضایی نبود رضایت‌مندی مردم حاصل نمی‌شد و همچنین ریاست قوه قضاییه در بحث مردمداری تاکیدات فراوان داشته‌اند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مردمی بودن دستگاه قضایی، افزود: ما سرباز نظام و مردم هستیم و هیچ منتی سر مردم نداریم، خاک پای مردم هستیم و نگاه از بالا به پایین را قبول نداریم و باید شکرگزاری کنیم که خداوند این توفیق خدمت را به ما داده است.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه فساد خط قرمز ماست، اضافه کرد: می‌خواهد فساد در هرجایگاهی و در هر منصبی و در هر قوه‌ای باشد، قوه قضاییه در برخورد با فساد تعارف ندارد و این موضوع را نیز از خود شروع کرده است و در مبارزه با فساد هیچ مسامحه و اغماضی در کار نیست.

صالحی یادآور شد: شهرستان بندرلنگه زیر ساخت لازم را ندارد و مردم در گوشه‌هایی از این شهرستان در فقر به سر می‌برند، ظرفیت دریا را بیش از این می‌شود استفاده کرد و در پرورش میگو و سایر آبزیان استفاده بهینه نشده است.

این مقام عالی قضایی خطاب به مسؤولان قضایی، بیان داشت: حقوق عامه از وظایف دستگاه قضا است که باید از ظرفیت مردم و دستگاه‌های اطلاعاتی، بسیج ومعتمدان استفاده شود و هر جا که دیدید حقوق عامه تضعیف شد ورود پیدا کنید.

وی تاکید کرد: یکی از حقوق عامه همین صید ترال است که واقعا برخی با این صید غیر مجاز دریا را شخم زدند و آبزیان و محیط زیست دریا را نابود کردند که ما در این خصوص کوتاه نخواهیم آمد و از حقوق صیادان بومی که از این راه امرار معاش می‌کنند دفاع می‌کنیم.

علی نیازی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بندرلنگه دراین مراسم گفت: ما باید قدردان این انقلاب و نظام اسلامی باشیم چرا که اگر امروز مسؤولیتی داریم از برکت وجود همین نظام مقدس است و باید قدردان مردم این ولی نعمتان باشیم.

وی افزود: فرصت خدمت به مردم را مغتنم بشماریم و از کوچک‌ترین فرصت‌ها نیز برای خدمت به مردم دریغ نکنیم چرا که عمر این مسؤولیت‌ها کوتاه است.

در پایان این مراسم حکم انتصاب علیرضا جابر به‌عنوان رئیس دادگستری شهرستان بندرلنگه از طرف ریاست قوه قضاییه  به ایشان ابلاغ و از زحمات علی نیازی رئیس سابق دادگستری این شهرستان قدردانی و تجلیل به‌عمل آمد.

 پیش از این مراسم نیز علی صالحی رئیس کل و تعدادی از مسؤولان قضایی دادگستری هرمزگان به همراه علی نیازی رئیس پیشین دادگستری و امید آزادی دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بندرلنگه با آیت‌الله سید محمد جواد رکنی امام جمعه شهرستان بندرلنگه دیدار و گفت‌وگو کردند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه در این دیدار با اشاره به اینکه قاضی باید آگاه و عارف به‌زمان و مکان  باشد و هیچوقت شبهات بر او هجوم نیاورد، اظهار کرد:  بحمدالله آیت‌الله رئیسی همه این شرایط را دارا است و هم سابقه خوب و طولانی در قوه قضاییه داشته و از آغاز کارش در این دستگاه بوده است.

وی با اشاره به برخورد خوب دستگاه قضایی با فساد اداری ، صید ترال و زمین‌خواران در هرمزگان، اضافه کرد: این‌ها به جهت تجربه و قاطعیت رئیس کل دادگستری هرمزگان در برخورد با این موارد بودن اغماض و تعارف است  و همچنین علی نیازی رئیس پیشین دادگستری شهرستان بندرلنگه در این چند سال در دادسرا و دادگستری عملکرد بسیار خوبی داشته‌اند که جا دارد از زحمات ایشان تقدیر کنیم.


 

انتهای پیام/88028

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول