اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش نرخ بلیت هواپیما بزرگ‌ترین آسیب را به مردم دور از مرکز وارد می‌کند

افزایش نرخ بلیت هواپیما بزرگ‌ترین آسیب را به مردم مناطق دور از مرکز وارد می‌کند و عملا فرودگاه‌های شهرهای مختلف را که با سرمایه‌گذاری کلان ایجاد شده بلااستفاده خواهد کرد.

افزایش نرخ بلیت هواپیما بزرگ‌ترین آسیب را به مردم دور از مرکز وارد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دو هفته پیش بود که انجمن شرکت‌های هواپیمایی به ناگاه نرخ جدید بلیت هواپیما را که در برخی مسیرها تا 250 درصد افزایش یافته بود، اعلام رسمی کرد و بلافاصله آن قیمت‌ها در اپلیکیشن‌ها و سایت‌های خرید بلیت اعمال شد. 

به فاصله کمی از اعتراض برخی نمایندگان مجلس به گران شدن بی حساب و کتاب بلیت هواپیما، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگویی اعلام کرد که اجازه این افزایش نرخ را نخواهد داد و هرگونه افزایش قیمتی در نرخ بلیت‌ها باید پس از بررسی‌های همه‌جانبه و ... صورت گیرد اما شرکت‌های هواپیمایی همچنان بر افزایش قیمت‌ها اصرار داشته و این افزایش را در نرخ بلیت‌ها اعمال کرده‌اند به طوری که کف قیمت بلیت در مسیرهای مختلف بیش از دو برابر افزایش یافته است.

به عنوان مثال نرخ کف قیمت بلیت هواپیما در مسیر بندرعباس - تهران که 250 تا 300 هزار تومان بود اکنون به 535 هزار تومان افزایش یافته است و این نرخ برای بلیت پرواز قشم - تهران به حدود 550 هزار تومان رسیده و برخی شرکت‌های هواپیمایی این نرخ را تا 700 هزار تومان نیز افزایش داده‌اند.

آسیب اساسی متوجه مردم مناطق دور دست است

مهرداد علامه‌زاده یک فعال گردشگری درباره نقش افزایش نرخ بلیت هواپیماها در حوزه گردشگری می‌گوید: آسیب اساسی در مورد افزایش قیمت بلیت هواپیما متوجه مردم مناطق دور دست کشور به نسبت مرکز است. به طوری که شاید بتوانند مردم مناطق نزدیک به مرکز کشور از خودروی شخصی و یا اتوبوس برای ترددهای خود استفاده کنند اما عملا اگر فردی بخواهد سفری به تهران و یا مشهد از استان هرمزگان داشته باشد و بخواهد از خودروی شخصی و یا اتوبوس استفاده کند، باید 15 تا 20 ساعت در راه باشد و عملا وقت و توان مردم قربانی این تصمیم می‌شود.

وی افزود: قربانی بعدی افزایش قیمت بلیت هواپیما، صنعت گردشگری استان‌های جنوبی است چرا که بیش از 75 درصد جمعیت کشور در مرکز و نیمه شمالی ایران زندگی می‌کنند و بسیاری از آنان برای سفر گردشگری به جنوب و سواحل خلیج فارس و جزایر از هواپیما بهره می‌برند و عملا با افزایش نرخ بلیت هواپیما، امکان سفر قشر متوسط با پرواز به جنوب کشور مختلف می‌شود و بزرگ‌ترین آسیب را به صنعت گردشگری جنوب شاهد خواهیم بود.

جلسه ویژه کمیسیون عمران با معاونان وزیر راه

منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: عصر امروز دوشنبه 5 آبان‌ماه، معاونان وزیر راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل با حضور در کمیسیون عمران به سوالات و دغدغه‌های نمایندگان در مورد افزایش نرخ بلیت پروازها پاسخ خواهند داد.

وی افزود: در جلسه امروز همچنین میزان تأثیر افزایش نرخ ارز بر هزینه شرکت‌های حمل و نقلی زمینی، ریلی و هوایی را نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا برآورد مناسب و دقیقی از وضعیت بدست بیاید.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان این که افزایش نرخ بلیت هواپیما در شرایط کنونی اقتصادی و در حالی که مردم مناطق دوردست کشور بیشترین تأثیر را از این موضوع خواهند دید، منطقی نیست و هرگونه افزایش نرخی می‌بایست بر پایه معادله مناسب و اصولی باشد که فشار مضاعفی به مردم وارد نکند.

فرودگاه‌های دور از مرکز زمین‌گیر می‌شوند

احمد جباری دیگر نماینده هرمزگان نیز که از ابتدای افزایش نرخ بلیت هواپیما در هفته‌های گذشته به طور پیگیرانه با این افزایش قیمت مخالفت کرده است نیز به خبرنگار فارس گفت: بیشترین آسیب از این ناحیه متوجه فرودگاه‌های دور از مرکز است که با کاهش پروازها رو به تعطیلی خواهند نهاد و از سوی دیگر نبود خط ریلی پرسرعت به سمت جنوب کشور جایگزینی برای ترددهای مردم جنوب کشور جز با وسیله شخصی به دیگر مناطق باقی نمی‌گذارد که آنهم با قیمت بنزین و استهلاک بالای خودروها عملا هزینه‌های زیادی را به مردم تحمیل می‌کند.

وی به گفت‌وگوهای مستمر خود با وزیر راه و شهرسازی در این زمینه اشاره و گفت: شرکت‌های هواپیمایی می‌بایست تابع ضوابط مشخصی باشند که افزایش ناگهانی قیمت‌ها به میزان دو تا 3 برابر منطقی نیست و دولت باید در این باره تدبیر کند و امروز در نشستی در کمیسیون عمران مجلس در این زمینه 

گزارش از فهیمه شمسی

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول