اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده کلاتو از زبان فرماندار بندرلنگه+فیلم و عکس

فرماندار شهرستان بندرلنگه گفت: اکثر منازل روستای زلزله‌زده کلاتو قدیمی می‌باشند و با برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت و با هماهنگی بنیاد مسکن به دنبال احداث و بازسازی منازل هستیم.

آخرین وضعیت منطقه زلزله‌زده کلاتو از زبان فرماندار بندرلنگه+فیلم و عکس

احمد شیبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی فارس در منطقه زلزله زده کلاتو، اظهار کرد: بیست و هفتم دیماه در ساعت یک بامداد زلزله‌ای به بزرگی 5 ونیم ریشتر در عمق 19 کیلومتری زمین در شهرستان بندرلنگه به وقع پیوست که سه روستای سایه خوش، دژگان و کلا تو درگیر این موضوع  شدند.

وی افزود: در ابتدای وقوع زلزله با دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان بلافاصله ما جلسه ستاد مدیریت بحران را در فرمانداری تشکیل دادیم و با حضور اعضا هماهنگی لازم و تقسیم کار صورت گرفت.

فرماندار شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: سپس در منطقه زلزله زده همه ادارات و اعضای ستاد مدیریت بحران حضور پیدا کردند که خوشبختانه در روستای سایه خوش و دژگان آنچنان که مدنظر باشد مورد تخریبی نداشتیم.

شیبانی گفت: در حدود ۸۰ واحد مسکونی دچار خساراتی شدند که هنوز این آمار نیز تقریبی  می‌باشد که در حال به‌روز رسانی هستیم و خسارات بیشتر در حد ریزش دیوار و ترک خوردگی ساختمان بوده است.

رئیس شورای اداری شهرستان بندرلنگه بیان داشت:  اکثر منازل روستای کلاتو قدیمی می‌باشند که ان‌شالله با برنامه‌ریزی که صورت خواهد گرفت و با هماهنگی بنیاد مسکن به دنبال اجرایی کردن احداث و بازسازی منازل آن‌ها هستیم که پس از تکمیل آمار، از فردا بازسازی و ترمیم این منازل شروع خواهیم کرد.

وی با تشکر از پیگیری‌های استاندار هرمزگان، مدیرکل مدیریت بحران، نماینده مردم غرب هرمزگان وحجت‌الاسلام و امام جمعه شهرستان بندرلنگه که در همان ساعت اولیه وقوع زلزله تماس گرفتند و پیگیر موضوعات این روستاهای زلزله‌زده بودند، تاکید کرد:  با وقوع این زمین لرزه، سه کمپ اسکان اضظراری در این سه روستا در نظر گرفتیم که امروز هم حدود۱۵۰ تخته چادر همراه با کلیه لوازم، پتو و بخاری در اختیار اهالی این روستاها قرار خواهیم داد و شرایط کاملا مساعد می‌باشد و مشکل خاصی نداریم.

 

 

 



عکس از : فتح الله کمانداری

انتهای پیام/88028/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول