اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

گره‌گشایی دستگاه قضا از مشکلات ده‌ها واحد تولیدی و خدماتی هرمزگان/ از ترخیص کالای اساسی تا افزایش 30 برابری تولید روغن خوراکی

رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: تاکنون با رسیدگی و اقدام به موقع قضایی از مشکلات ده‌ها واحدی تولیدی و خدماتی در استان گره‌گشایی صورت گرفته و این رویه به طور مستمر ادامه دارد.

گره‌گشایی دستگاه قضا از مشکلات ده‌ها واحد تولیدی و خدماتی هرمزگان/ از ترخیص کالای اساسی تا افزایش 30 برابری تولید روغن خوراکی

علی صالحی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر بدلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌های ناجوانمردانه غرب و همین طور به منظور تشدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مسؤول در زمینه مسائل مختلف اقتصادی، پرونده‌های ده‌ها واحد اقتصادی و خدماتی در استان هرمزگان به طور ویژه بررسی و به منظور گره‌گشایی از کار آنها و رفع معضلات و مشکلات آنها، آرای قضایی ویژه‌ای صادر شده است.

وی افزود: سرکشی مستمر به بنادر و گمرکات استان هرمزگان و پایش مستمر میزان کالاهای اساسی موجود در بنادر و تسریع در ترخیص آنها در جهت تأمین مایحتاج زندگی مردم و صدور آرای مرتبط در این زمینه از جمله در پرونده ترخیص محموله‌های بزرگ برنج، روغن، نهاده‌های دامی و ... از جمله مواردی بوده که توانسته در جهت کمک به وضعیت اقتصادی جامعه و همین طور جلوگیری از کمیاب شدن برخی کالاها موثر واقع شود.

 

 

رییس کل دادگستری هرمزگان همچنین با اشاره به بازدید از واحدهای مهم صنعتی استان و رفع مشکلات آنها در ستاد اجرایی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دستگاه قضایی، از برگزاری مستمر این نشست در استان و بررسی پرونده‌های متعدد اقتصادی در آن، عنوان داشت: پرونده‌های متعددی از جمله پرونده یک شرکت خدمات بندری و دریایی و شرکت پالایش روغن و صدور دستورات ویژه در زمینه رفع مشکلات آنها از جمله این موارد بوده است.

صالحی اضافه کرد: یکی از اقدامات ویژه در دستگاه قضایی استان، لغو واگذاری کارخانه بزرگ تن ماهی بندرعباس بود که با نرخ نازلی و پایین تر از ارزش واقعی آن واگذار شده بود که دستور توقف واگذاری آن به سرعت صادر شد و همچنین در پیگیری‌های بعدی از تعطیل شدن این کارخانه و از دست رفتن اشتغال آن نیز جلوگیری به عمل آمد.

 

وی به دستورات ویژه صادر شده در مورد تأمین ماده اولیه روغن خوراکی برای شرکت تولید روغن حیات در هرمزگان نیز اشاره و بیان داشت: تأمین ماده اولیه این شرکت از محل محموله‌های وارداتی و بازگرداندن این کارخانه به چرخه تولید و رصد مستمر میزان تولید آن نیز از جمله دیگر اقدامات دستگاه قضایی در جلوگیری از تعطیل شدن واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال آنها بوده است که منجر به تولید 30 برابری این واحد تولیدی و رفع مشکل کمبود روغن خوراکی در هرمزگان شد.

 

رییس کل دادگستری هرمزگان ادامه داد: رفع مشکل تولید در کارخانه دمباز، یک واحد تولید نایلکس، بازدید و رفع مشکل تولید کارخانه تولید ماسک سه لایه در اوج بحران شیوع کرونا و تأکید بر حفظ اشتغال این واحد تولیدی، بازدید مستمر از ده‌ها واحد تولیدی مختلف در زمینه‌های گوناگون از جمله اقدامات صورت گرفته در یک سال و نیم اخیر بوده است.

 

صالحی، کمک به حفظ و توسعه تولید در مجتمع آلومنیوم هرمزگان را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: این کارخانه بزرگ تولیدی با بیش از 1500 نیروی شاغل در آن بدنبال رخدادهای ناشی از واگذاری غیراصولی، دچار گرفتاری‌های متعددی بود که بحمدالله با اقدام به موقع، واگذاری آن لغو و واگذاری جدیدی در مورد آن صورت گرفت که منتهی به افزایش چند برابری تولید در آن و حفظ اشتغال بالای آن شده است.

انتهای پیام/ 88055/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول