اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

30 نفر صنعتگر هنرمند بافنده گیوه و کیف سنتی در مهران فعالیت دارند

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران گفت: 30 نفر صنعتگر هنرمند در این شهرستان در رشته های تولید گیوه و کیف سنتی موفق به کسب پروانه انفرادی فعالیت شده اند.

30 نفر صنعتگر هنرمند بافنده گیوه و کیف سنتی در مهران فعالیت دارند

افشین صیفی زاده رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران عصر شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: تاکنون بیش از ۳۰ نفر در رشته های گیوه بافی و کیف سنتی توانسته اند آموزش کامل ببینند و پروانه فعالیت انفرادی را کسب کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان مهران تعداد ۱۱ کارگاه تولیدی صنایع دستی در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: تولید گیوه و کیف‌های سنتی از جمله این کارگاه ها است که با استقبال هنرجویان مواجه شده است.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهران ادامه داد: با حمایت از این هنرمندان صنعتگر تولید دست بافته های سنتی را در سطح شهرستان گسترش دهیم.

صیفی زاده ادامه داد: با توجه به همجواری شهر مهران و وجود مرز و پایانه مرزی ظرفیت صادرات صنایع دستی صنعتگران مهرانی وجود دارد و برای ایام اربعین غرفه فروش صنایع دستی در مرز و پایانه دایر می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، سال گذشته تعداد ۱۱۰ غرفه صنایع دستی ویژه اربعین دراستان ایلام دایر شد.

استان ایلام دارای ۳۲ رشته صنایع دستی و ۹ هزار صنعتگر است.

گیوه یا کلاش یکی از پاپوش های بسیار قدیمی و سنتی عمدتا مردانه در استان ایلام و غرب کشور است که نیاز به احیا و توجه بیشتر دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول