اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

برگزاری عید ولایت با توزیع 20 هزار غذا در آستان حرم حضرت زینب

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب (س) گفت: 20 هزار پرس غذا به همت واحدهای تکریم زائر و اجتماعی این آستان، هیأت مذهبی و بانیان خیر در روز عید غدیر بین خانواده‌های نیازمند توزیع گردید و مولودی خوانی‌هایی بعد از اقامه هر نماز با حفظ و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نیز در مسجد حضرت زهرا(س) حرم انجام شد.

برگزاری عید ولایت با توزیع 20 هزار غذا در آستان حرم حضرت زینب

حجت‌الاسلام محسن صادق‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان از توزیع 20 هزار پرس غذا در میان خانواده‌های نیازمند از سوی آستان حرم حضرت زینبیه (س) به جای برگزاری عید ولایت خبر داد و اظهار کرد: این آستان مقدس با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت قرمز استان اصفهان و همچنین عدم برگزاری جشن اعیاد قربان تا غدیر، میزبان کاروان اتومبیلی احسان و شادی عید غدیر خم بود که با پخش مدیحه‌سرایی امیرالمؤمنین(ع) به سمت حرم مطهر راه افتاده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای زمانی محدود در کنار ماشین‌های خود در صحن‌های حرم، مولودی‌خوانی کردند.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت زینب (س) ادامه داد: راه‌اندازی کاروان شادی عید غدیر از روش‌های جایگزین تجمع مردم در جشن‌ها بود و از دیگر برنامه‌های ویژه این آستان به برکت ایام عید غدیر جاری شدن چند خطبه عقد در مضجع شریف بنت موسی بن جعفر (س) با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و مشرف شدن اعضای خواهر پایگاه‌های بسیج منطقه زینبیه با تعدادی محدود و بدون تجمع به حرم مطهر بود.

وی در ادامه با اشاره به نذر هرساله حرم مطهر هم‌زمان با اعیاد غدیر گفت: ۲۰ هزار پرس غذا به همت واحدهای تکریم زائر و اجتماعی این آستان، هیأت مذهبی و بانیان خیر در روز عید غدیر بین خانواده‌های نیازمند توزیع گردید و مولودی خوانی‌هایی بعد از اقامه هر نماز با حفظ و رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نیز در مسجد حضرت زهرا(س) حرم انجام شد.

صادق‌زاده افزود: برگزاری جشنی محدود نیز ویژه دختران نوجوان مرکز آموزش و پاتوق قرار به همراه مولودی خوانی، اجرای گروه سرود نوجوانان و اهدای هدایایی فرهنگی تحت عنوان «غدیری‌ام» به همراه پخش تبرکی‌های بین خادمین حرم مطهر توسط سادات دانش‌آموز از دیگر اقدامات این مرکز هم‌زمان با عید غدیر بوده است.

مدیر اجرایی آستان حضرت زینب (س) در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: هم‌زمان با فرارسیدن عید غدیر، پویشی ملی با محوریت کتاب «سفری که پر ماجرا شد» به نویسندگی بنفشه رسولیان در قالب ۱۶۰ صفحه با بیانی کودکانه و طنز به شرح واقعه غدیر از زبان چند کودک، برای نوجوانان برگزار شد که حرم مطهر با توزیع هزار جلد از این کتاب در این نذر فرهنگی مشارکت داشته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول