اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تمامی مدارس استان اصفهان شنبه باز هستند/ ممنوعیت اخذ تعهد و فرم رضایت از والدین

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: کلیه مدارس استان اصفهان فردا 22 شهریور باز هستند.

تمامی مدارس استان اصفهان شنبه باز هستند/ ممنوعیت اخذ تعهد و فرم رضایت از والدین

محمدرضا ناظم‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: بنابر مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا دانش‌آموزان ۴ شهرستان خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان و اصفهان با یک هفته تأخیر از ۲۲ شهریور ماه به مدرسه می‌روند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به وضعیت عمومی کلاس‌های درس مدارس استان اصفهان افزود: از هفته گذشته بر اساس شیوه‌نامه مدارس استان به غیر از ۴ شهرستان، سایر مدارس شهرستان‌های استان بازگشایی شد، البته این ۴ شهرستان حضوری نبود اما مدیران برای خانواده‌ها برنامه‌ریزی کردند که در چه روزهایی دانش‌آموزان می‌توانند از کلاس‌های غیرحضوری استفاده کنند.

وی بیان کرد: خانواده‌هایی که تمایل به حضور فرزندشان در مدرسه ندارند، با مدرسه در ارتباط هستند و برنامه‌ریزی برای آن‌ها شده که از فضای مجازی استفاده کنند و اجباری هم برای حضور دانش‌آموزان در مدرسه به صورت حضوری نیست و می‌توانند به مدرسه نحوه حضور فرزند خود را اعلام کنند.

ناظم‌زاده با بیان این‌که اخذ تعهد و فرم رضایت از والدین در دستور کار نیست و نباید مدرسه‌ای اخذ کند، عنوان کرد: ساعت دروس کلاس‌های حضوری در مقاطع مختلف تحصیلی مشخص شده است، در دوره ابتدایی بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با استراحت و در مجموع در روز ۲.۵ ساعت است و گروه‌بندی در کلاس‌ها بر اساس تعداد دانش‌آموزان است و تا ۳ گروه می‌توانند تقسیم‌بندی کنند.

 معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این‌که زمان حضور در کلاس در دوره متوسطه ۳ کلاس ۳۵ دقیقه‌ای پیش‌بینی شده و معلمان می‌توانند کمبود آن را در فضای مجازی جبران کنند، خاطرنشان کرد: برای آموزش فضای مجازی زمانی را در صبح و زمانی را در عصر در نظر گرفتند و بیشتر بعد از ظهر برنامه‌ریزی شده تا مادران شاغل هم بتوانند فرزندان خود را همراهی کنند.

وی با اشاره به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس استان و شهرستان‌های اصفهان گفت: پروتکل‌های بهداشتی تا آنجا که امکان داشته به صورت سخت‌گیرانه در مدارس اعمال می‌شود، در بازدید از مدارس برخوار، پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب رعایت شده بود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حضور در کلاس با ماسک انجام شده بود؛ البته این رعایت باید دو طرفه باشد و خانواده‌ها نیز به فرزندان خود برای استفاده از ماسک و بهداشت تذکر دهند.

ناظم‌زاده با تأکید بر این‌که فردا ۲۲ شهریور ماه تمامی مدارس استان اصفهان باز است، خاطرنشان کرد: در صورت بروز تخلف در مدارس، خانواده‌‎ها می‌توانند با ادارات آموزش و پرورش شهرستان خود تماس بگیرند و در صورتی که نتیجه نگرفتند با واحد ارزیابی اداره کل آموزش و پرورش تماس بگیرند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول