اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان معرفی شد

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان با حضور جمعی از مسؤولان استان اصفهان معرفی شد.

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ صبح  امروز  درآیین تودیع و معارفه مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان، با اشاره به تجربیات بالا و دغدغه‌مندی حجت‌الاسلام صالحیان، اظهار کرد: ما هم‌چنان از حضور وی در میدان عمل، استفاده خواهیم کرد و خدا را شاکرم که توفیق خدمت به نهاد نمازجمعه، در گام دوم انقلاب، زیر سایه ولایت و رهبر انقلاب، در زمان غیبت امام زمان(عج)، به من داده شده است که خادم این مجموعه ارزشمند باشم.

پیگیری مطالبه‌گری صحیح از مسئولان برای حل مشکلات مردم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب

مسؤول جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان درخصوص چشم‌اندازهای نمازجمعه بیان کرد: ماموریت اصلی و کلان نمایندگی شورا در استان، پشتیبانی و تکریم ائمه جمعه، در سطح استان است؛ با مشاهده و بررسی چشم‌انداز برنامه‌ها برای ارتقا سطح کیفی و کمی نمازهای جمعه، چشم‌انداز باکیفیتی برای آن‌ها دیده شده است.

وی افزود: چشم‌انداز در دو قسمت کلی است که قسمت اول، تقویت نماز جمعه با اهمیت جوان‌گرایی و رصد و تقویت خطبه‌ها است که خطبه‌های خوبی را از ائمه جمعه اصفهان می‌بینیم و قسمت دوم، پویایی بیشتر نمازهای جمعه در این چشم‌انداز است.

فرهنگ گفت: ابزاری که نباید از آن غافل شد، استفاده از ظرفیت عظیم علما، بزرگان و نخبگان در سطح شهر و استان اصفهان است؛ ما از تجربیات و منویات بزرگواران برای  ائمه جمعه استفاده خواهیم کرد.

دبیر جدید درخصوص ظرفیت‌های فرهنگی در شهرها تصریح کرد: فعال کردن ظرفیت‌های فرهنگی در شهرها در قالب تفاهم‌نامه‌‌های  مختلف از دیگر برنامه‌ها است که اکنون تفاهم‌نامه‌ای بین آموزش و پرورش و نهاد نمازجمعه در حال آماده‌شدن و ابلاغ به تمامی شهرهاست و در راستای خواست رهبر انقلاب اسلامی از ائمه جمعه و فعالیت‌هایشان در این سیستم است.

وی با اشاره به ۵نکته درمورد ائمه جمعه، بیان کرد: ما فکر و ذهن و زندگی‌مان را برای این کار گذاشتیم و با امام عصر(عج) معامله کردیم و این کار با یک نگاه معنوی و دینی می‌بینیم، یکی از کارهایی که انجام می‌شود، سرکشی از تمامی دفاتر ائمه جمعه است و چشم‌انداز را به ایشان ارائه می‌دهیم و نکات ایشان را یادداشت کرده و با مشورت ایشان به فعالیت می‌پردازیم.

فرهنگ درمورد آن ۵ نکته خاطرنشان کرد: حضور در نماز جمعه، روندی است که باید باشد، تکریم و توجه به خانواده ائمه جمعه و فرزندانشان نیز در برنامه نوشته شده هم‌چنین رفع موانع در شهرها برای حضور فعال امام جمعه و جلسات فصلی ائمه جمعه نیز در دستور کار است و  باید فعالیت‌های ائمه جمعه در رسانه برای خطبه‌ها، بازتاب داده شود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان با اشاره به اصول مدیریتی، توضیح داد: اصل اول، اتحاد و هم‌دلی بین مسوؤلان در راستای خدمت مردمی طبق فرمایشات رهبر انقلاب است، اصل دوم، دوری از سیاست‌زدگی و جناح‌بازی و باند‌بازی است که در مقابل آن حرکت انقلابی، جهادی و پافشاری بر اصول اعتقادی که شهدا برای آن خون خود را ریختند، اصل ولایت فقیه، استکبارستیزی و تقویت محکم جبهه انقلاب است.

وی ادامه داد: اصل سوم، ارتقا روحیه خودباوری و امید همراه با تلاش جهادی است، اصل چهارم توجه به چشم‌انداز تعریف‌شده در گام دوم انقلاب است که سیستم نمازجمعه را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری جلو ببریم، سند تحول، مقابل سند ۲۰۳۰ که مدتی در کشور چالش‌ برانگیز بود، نهاد نمازجمعه به همراه آموزش و پرورش، مقابل سند ۲۰۳۰ کمک می‌کنیم ارائه شود.

فرهنگ در پایان تصریح کرد:‌نکته آخر، مطالبه گری صحیح در حل مشکلات مردم از مسوؤلان با حفظ حرمت و جایگاه هر شخص،  از اصولی است که وظیفه ماست.

نماز جمعه پایگاهی برای امید بخشی به نسل جوان است

حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی نیز در ادامه درخصوص اهداف نمازجمعه اظهار کرد: در نمازجمعه، به دنبال مردم‌داری هستیم، حفظ اقشار مختلف مردم و دین و به تبع آن حفظ نظام، زمینه‌سازی حضور حجت خدا، امیدبخشی به نسل جوان از اهداف نمازجمعه است؛ امروز دشمن، در تلاش است مومنین را از نظام جدا کند و پایگاه‌های نمازجمعه، پایگاه‌های حفظ مردم است.

امام‌جمعه نجف‌آباد ضمن تشکر از فعالیت‌های صورت‌گرفته، توضیح داد: مردم از امامان جمعه و مسوولان، تکریم، احترام و مفید بودن، می‌خواهند؛ زمانی که مقام معظم رهبری سال ۸۰ به اصفهان آمده بودند، در میان سخنانشان نکته‌ای بود که اصفهان از نظر سیاسی اشباع شده است؛ سعی کنید مسائل ریشه‌ای، معنوی، اقتصادی و معارفی که نیاز انقلاب و نظام است، از نیروهای استان که در کل کشور، تاثیرگذار است، بهره ببرید.

وی افزود: و در این راستا حرکت شد، ارتباط خوبی بین نهاد نمازجمعه و مجموعه‌های مسوولان، برقرار شده است.

در ادامه حجت‌الاسلام رحمت‌الله صادقی اظهار کرد: بسیار کم پیش می‌آید که کسی از اعتقادات خود، کوتاه بیاید؛ به همین دلیل پیامبران به خصوص پیامبر اسلام(ص)، با افراد متعصبی چون ابوجهل، ابولهب و امثال آن‌ها استدلالی و با معجزه‌هایی که آورد، برخورد کرد که در نهایت ایمان نیاوردند.

مدیریت جهادی با بی‌حالی، مصرف‌گرایی و انحراف از مسیر آرمان‌گرایی ایمانی تقابل دارد

در پایان نیز حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان با اشاره به سابقه خود در حضور در نهاد نمازجمعه، اظهار کرد: کارگزار حکومت مشروط به ارتباط نزدیک با حقوق مردم است و یکی از امتیازات کار برای حکومت و دولت اسلامی، این است که چنان‌چه کار برای خدا نشد، کار تبدیل می‌شود به عبادت؛ لذا تمامی کارها اگر برای خدمت به نظام و مردم باشد، عبادت است.

مسؤول سابق شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه استان اصفهان با ذکر نکاتی از دعای بیستم صحیفه سجادیه، و با اشاره به نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مدیریت،  بیان کرد: دشمن می‌گوید اگر بخواهیم تمدنی را نابود کنیم، سه راه داریم؛ نابودی خانواده، نابودی آموزش و بی‌اعتبار کردن الگوها که برای نابود کردن خانواده باید نقش مادر را بی‌ارزش کنیم و کاری کنیم که مادر، از مادربودن و خانه‌دار بودنش خجالت بکشد، برای نابود آموزش، اهمیت علم و معلم را در جامعه کم جلوه دهیم.

وی ادامه داد: برای بی‌اعتبار کردن الگوها، دشمن قصد دارد علما را هدف قرار دهد و آن‌ها را بی‌ارزش کند شک و شبهه ایجاد کند تا کسی به آن‌ها اعتماد نکند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول