اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان فوت کرد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: خانم ۴۵ ساله ظرف ۴۸ ساعت علائم ویروس کرونای انگلیسی پیدا کرد و بیماری خیلی سریع پیشرفت کرده و فوت شد.

فرد مشکوک به کرونای انگلیسی در کاشان فوت کرد

محمد حاجی‌جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، با اشاره به شناسایی چند بیمار مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی در کشور، اظهار کرد: وزارت خانه برای همه دانشگاه‌ها آلارم را به صدا درآورده و ابلاغ شد با رصد و پایش اگر موارد مشکوکی وجود دارد برای تحقیق به مراکز تعیین‌شده در تهران ارسال شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه ماهیت و علائم بیماری کرونا هیچ فرقی نکرده است، افزود: سیر این بیماری به‌ صورت خیلی شدید، سیری پیش‌رونده است و بیمار به‌ سرعت بدحال می‌شود و میزان مرگ‌ و میر هم نسبت به قبل خیلی بالاتر است به طور کلی یک سری تفاوت در این بیماری وجود دارد که زنگ خطر جدی است.

وی با اشاره به اینکه، سن ابتلای ویروس کرونای انگلیسی پایین‌تر آمده است، گفت: نمونه کرونای انگلیسی که در کاشان رؤیت شده، برای تأیید به مراکز تعیین‌شده ارسال‌ شده است.

حاجی جعفری با بیان اینکه، خانم جوان ۴۵ ساله که مشکوک به ویروس کرونای انگلیسی بود فوت کرد، خاطرنشان کرد: در گذشته اگر فردی سفر خارجی یا با فردی که سفر خارجی داشته معیار قرار می‌گرفت اما گزینه‌ها و نمونه‌های دیگر که در دانشگاه‌های قزوین و دانشگاه البرز اعلام‌ شده سفر خارجی نداشتند، این به این معنی است که این ویروس وارد کشور شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه، اصل بیماری کرونا درمان اختصاصی ندارد و بهترین کار پیشگیری است، افزود: نکته مهمی که این ویروس دارد قدرت سرایت آن نسبت به مدل‌های قبلی بیشتر است و به‌ راحتی قابل‌انتقال و پخش شدن است و اگر وارد کاشان بشود خیلی سریع پخش شود.

حاجی‌جعفری در پایان گفت: شرایط کاشان از وضعیت آبی به زرد کرونایی تغییر وضعیت داده است و عادی انگاری می‌تواند شرایط را سخت‌تر کند، مردم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از هرگونه خطر جلوگیری کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ر۲۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول