اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دستگیری حفاران غیرمجاز در نائین+تصاویر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین از دستگیری دو حفار غیرمجاز همراه با سه دستگاه فلزیاب در این شهرستان خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز در نائین+تصاویر

محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان نائین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نائین اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای نائین، بلافاصله به‌منظور بررسی موضوع به محل موردنظر رفتیم که یک دستگاه خودرو سواری سمند در محل مشاهده شد و همچنین دو نفر با سه عدد دستگاه فلزیاب در حال حفر چاه بودند.

وی افزود: پس از بازرسی از محل هر دو مجرم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به جرم حفاری غیرمجاز، حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب و خریدوفروش آسیا دفینه، برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

مدنیان همچنین گفت: در سال جاری ۲۰ نفر و در سال گذشته ۱۲ نفر در حوزه جرائم میراث فرهنگی دستگیر شدند که مجموعاً با تشکیل ۲۸ پرونده قضائی، ۸ عدد فلزیاب و ۹۳ ادوات کشف و ضبط شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نائین ادامه داد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری به‌قصد به دست آوردن اشیا تاریخی فرهنگی جرم و مجرم از سه ماه تا شش سال زندانی دارد و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

 

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول