اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پیکر امام جمعه موقت سیرجان تشییع شد

پیکر حجت‌الاسلام «سیدابراهیم فاقعی» امام جمعه موقت سیرجان تشییع شد.

پیکر امام جمعه موقت سیرجان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم فاقعی فرزند مرحوم سیدعبدالله متولد 1315 در شهربابک استان کرمان و از مبارزین دوران ستمشاهی در سیرجان و شهربابک بود که نقش موثری در پیروزی انقلاب و اتحاد مردم مقابل ظلم و ستم طاغوت داشت.

وی که بارها مورد تهدید ساواک شاهنشاهی در سال های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفت روشنگر انقلاب سال 57 بود که سخنان و اطلاعیه‌های حضرت امام را در به ثمر رسیدن انقلاب و قیام علیه طاغوت را به گوش مردم این شهرستان می‌رساند و همراه انقلابیون استان کرمان بود.

حجت‌الاسلام فاقعی نقش اصلی در اتحاد مردم و جوانان این شهرستان به همراه دیگر انقلابیون همچون شهید نصیری لاری در اتحاد مردم علیه نظام ستم شاهی داشت و در خیلی از جلسات هم به سخنرانی و روشنگری می‌پرداخت نقش موثری در به ثمر رسیدن انقلاب داشتند.

این روحانی وارسته پس از پیروزی انقلاب به عنوان اولین مسئول عقیدتی و سیاسی نیروی انتظامی شهرستان سیرجان و همچنین اولین امام جمعه موقت انتخاب و به خدمات خود ادامه دادند و پس از شروع جنگ تحمیلی نیز نقش موثری در اتحاد مردم و اعزام جوانان به جبهه‌های حق علیه باطل داشت و خود نیز دارای  دو فرزند جانباز هست.

امام جمعه موقت سیرجان پس از دو سال تحمل بیماری روز گذشته دار فانی را وداع گفت و عصر امروزبا حضور جمعی از مسئولین و قشرهای مختلف مردم از مرقد مطهر امامزاده احمد سیرجان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از اقامه نماز تشییع و به زادگاهش شهرستان شهربابک منتقل شد.

انتهای پیام/3388/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول