اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

معرفی ۲۰۰ نفر به جرم اختلاس و فساد مالی به دستگاه قضایی کرمان

بازرس کل استان کرمان گفت: افزون بر ۲۰۰ نفر از افرادی که جرم اختلاس، ارتشا، تحصیل مال نامشروع، تبانی در اموال دولتی، چپاول اموال دولتی و دزد اموال عمومی داشتند، در کرمان دستگیر شدند.

معرفی ۲۰۰ نفر به جرم اختلاس و فساد مالی به دستگاه قضایی کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، احمد آبیار بازرس کل استان کرمان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدایت و همکاری با مدیران دستگاه‌های اجرایی از وظایف سازمان بازرسی بوده و سازمات بازرسی همچنین، تذکردهنده، دلسوز، ناظر و مشاوری امین است.

وی گفت: در دولت آیت‌الله رئیسی شعار اصلی مبارزه با فساد بوده و قوه قضاییه در کنار دولت است و از سیاست‌های دولت حمایت می‌کند.

بازرس کل استان کرمان از اصلاح یارانه‌ها به‌عنوان اقدامی شجاعانه از سوی دولت رئیسی نام برد و ابراز کرد: یکی از کارهای بازرسی نظارت بر واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی بود، زیرا فساد بالایی در واردات و توزیع بود.

آبیار اضافه کرد: افرادی از بیرون با همکاری نیروهای اداری نهاده‌ها را دریافت و در بازار آزاد به فروش می‌رساندند و میلیاردها تومان به جیب زدند‌.

وی ادامه داد: افرادی که منافع شان قطع شده است کارشکنی و تشویش اذهان عمومی می‌کنند تا تصمیم خوب نظام به نتیجه نرسد.

بازرس کل استان کرمان با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان تولید دانش بنیان از حمایت سازمان بازرسی استان کرمان از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

آبیار اظهار کرد: مشکلات سرمایه‌گذاران را مورد بررسی قرار می‌دهیم و در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی، دادسرا و پلیس امنیت اقتصادی و سازمان اطلاعات سپاه برخوردهای قاطعانه با متخلفان در دستگاه‌های اداری شده است.

وی تصریح کرد: افزون بر ۲۰۰ نفر از افرادی که اختلاس، ارتشا، تحصیل مال نامشروع، تبانی در اموال دولتی، چپاول اموال دولتی و دزد اموال عمومی بودند را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردیم و در بین این افراد همچنین اشخاص شاخص و با ادعا بودند.

بازرس کل استان کرمان عنوان کرد: ۵۰۰ مورد بازرسی از دستگاه‌های دولتی طی دو سال گذشته داشته‌ایم و بسیاری از مجرمان به حبس طویل‌المدت محکوم شدند.

آبیار بیان کرد: اشخاصی که در بحث مبارزه با فساد آسیب می‌بینند، می‌خواهند چوب لای چرخ فردی بگذارند که میدان‌دار مبارزه با فساد می‌شود، اما ما کارمان را همچنان قاطع و با قدرت ادامه می‌دهیم.

وی ابراز کرد: بسیاری از حساب‌های شرکت‌های بزرگ به استان کرمان آمده است و مشکلی نداریم و اما برای شهرداری‌ها نیز سازمان بازرسی ورود کرده و بیشترین برخورد با نیروهای شهرداری‌ها بوده زیرا تعدادشان نسبت به دیگر دستگاه‌ها بالا است.

بازرس کل استان کرمان بیان کرد: سه گزارش در خصوص میدان آزادی به شهرداری فرستادیم و آنها نیز ایرادها و آسیب‌ها را برطرف کردند.

آبیار یادآور شد: زمین‌خواری از اختلاس و قاچاق هم بدتر است زیرا زمین‌خوار زمینی را در موقعیت خوب تصرف می‌کند و سود زیادی دارد‌.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس درباره شایعات متعدد درباره بازداشت خودش، بیان کرد: شایعات بعد از اینکه عده‌ای از زمین‌خواران بازداشت شدند بیشتر شد تا ضعف‌شان را جبران کنند. این شایعات را افرادی مطرح می‌کنند که پشت این قضیه بودند یا به دستگاه قضایی معرفی شدند، یا دارای پرونده فساد هستند و یا زخم خورده هستند و ما جلوی سوءاستفاده آنها را گرفته‌ایم و توقع بیش از این نیست. به هر حال آنها به هر طریقی سم‌پاشی را انجام می‌دهند تا ما کوتاه بیاییم اما کور خوانده‌اند، ما به وظیفه شرعی خود عمل می‌کنیم و از حق مردم کوتاه نمی‌آییم.

بازرس کل استان کرمان  از اهمال و سهل‌انگاری در وظیفه به‌عنوان بیشترین فراوانی جرایم دولتی در استان کرمان نام برد و ادامه داد: پرونده‌هایی که سازمان بازرسی به آنها رسیدگی می‌کند با حضور کارشناسان متخصص است و مدت‌ها مستندسازی می‌شود و درصد خطا در تشکیل پرونده و دستگیری افراد بسیار کم است‌.

انتهای پیام/۸۰۰۱۹/ب/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول