اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

قالیباف: مولدسازی به معنای خصوصی‌سازی نیست

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مولدسازی به معنای خصوصی‌سازی و اصل ۴۴ و اموال منقول و سهام نیست و اموال غیرمنقول و مازاد دولتی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و هزینه‌ای را بر ما تحمیل می‌کند.

قالیباف: مولدسازی به معنای خصوصی‌سازی نیست

 به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، محمدباقر قالیباف پیش از ظهر امروز ۲۶ اسفندماه در شورای اداری زرند و کوهبنان اظهار کرد: ما باید به استراتژی‌هایی که تجربه کرده‌ایم و جواب گرفته‌ایم و آن را در دهه‌های اخیر رها کرده‌ایم برای رهایی از مشکلات و نابه‌سامانی‌های اقتصادی به آن استراتژی برگردیم.

 وی بیان داشت: انقلاب اسلامی با تکیه بر مردم پیروز شد و تداوم پیدا کرد، دفاع مقدس را مردم اداره کردند و شهید سلیمانی آمریکا را با حضور نیروهای مردمی زمین‌گیر کرد و داعش را هم با کمک مردم نابود کرد.

قالیباف عنوان کرد: رفع مشکلات اقتصادی با حضور مردم و مجاهدان عرصه تولید و دانش و معرفت امکان‌پذیر است و نظام و بروکراسی اداری محقق نمی‌شود و باید خداباوری و ایمان داشته باشیم. اگر در مسیر الهی و مبتنی بر عقلانیت حرکت کنیم به موفقیت می‌رسیم و مکتب شهید سلیمانی بر این مبانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: ما امروز در مجلس تلاش‌مان بر این است که در کشور تمرکززدایی کنیم و همه اختیارات را در تهران متمرکز کرده‌ایم که این اشتباه است و ما در مجلس برای تمرکززدایی در راستای حضور مردم در عرصه اقتصادی تلاش می‌کنیم.

 رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: بالای 80 تا 90 درصد اشتغال را با حساب خزانه در استان‌ها واگذار کرده‌ایم تا شورای برنامه‌ریزی در استان تصمیم بگیرد و از سال 82 تا سال جاری 12 قانون مولدسازی در مجلس تصویب کرده‌ایم که اجرا نشده است.

قالیباف ابراز داشت: بعضی‌ها حتی در مجلس می‌گویند مولدسازی خلاف قانون است، اما این قانون است و قانون اجرا نمی‌شود و مولدسازی به معنای خصوصی‌سازی و اصل 44 و اموال منقول و سهام نیست بلکه اموال غیرمنقول و مازاد دولتی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود و هزینه‌ای را بر ما تحمیل می‌کند.

وی ادامه داد: اگر استانداران، فرمانداران و شورای اداری پای کار باشند بخش قابل ملاحظه‌ای از مشکلات در استان‌ها با کمترین هزینه و بیشترین سرعت برطرف می‌شود.

 قالیباف اظهار داشت: پیشران‌های کشور در حوزه‌های مختلف مانند معدن و صنعت نفت مورد توجه است و قانون مادر دانش‌بنیان‌ها نوشته، ابلاغ و تصویب شده است که حرکت بسیار خوب و موثری است.

 پایان پیام/80019/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول