اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اختصاص ۱ درصد سهم فروش معادن آلاینده به مناطق معدنی کرمان

مدیرکل صمت شمال استان کرمان گفت: بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به‌دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی، تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی‌ها و یا فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

اختصاص ۱ درصد سهم فروش معادن آلاینده به مناطق معدنی کرمان

 به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی حسینی‌نژاد عصر امروز ۱۸ شهریورماه در سومین جلسه شورای معادن در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری اظهار داشت: بر اساس جزء ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه در مواردی که به‌دلیل بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های معدنی خسارت‌هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آنها وارد شود، علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد فروش معادن برای رفع آلایندگی‌ها و یا فعالیت‌های بهداشتی، درمانی و عمرانی منطقه درگیر اختصاص پیدا کند.

وی عنوان کرد: به‌منظور تامین نیاز استان به‌ویژه در شهرستان‌ها به شن و ماسه همچنین افزایش قیمت صدور تمدید مجوز فعالیت معادن شن و ماسه در دستور کار قرار گرفت.

در ادامه این جلسه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان ضمن مخالفت با صدور پروانه‌های جدید شن و‌ ماسه، گفت: فقط مجوز پروانه‌های شن و ماسه استان که در سال جاری به اتمام می‌رسند تا پایان سال تمدید شوند.

 استاندار در زمینه دریافت یک درصد خسارت از معادن بیان داشت: دستگاه و ادارات در مناطقی که در آنجا معدن وجود دارد و از این معادن خسارت دیده‌اند، باید از یک درصد پرداخت معادن استفاده کنند.

 پایان پیام/۸۰۰۱۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول