اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

یک نقشه راه برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا برای کرمانشاه تعریف شود

استاندار کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا اوایل مهرماه یک نقشه راه برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا تهیه کند.

یک نقشه راه برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا برای کرمانشاه تعریف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هوشنگ بازوند امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا، اظهار داشت:  شهرداری کرمانشاه موظف است نسبت به جمع‌آوری زباله‌های بیمارستانی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری لازم را داشته باشد

وی ادامه داد: یکی از موضوعات دیگری که شهرداری باید به عنوان متولی امر پیگیری آن‌ها شود بحث فعالیت پارک‌ها و تجمعات موجود در آن است که علی‌رغم تذکرات صورت گرفته هنوز هیچ اقدام موثری در این خصوص صورت نگرفته است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به این موضوع که در پاییز شاهد اوج گیری هم زمان کرونا و آنفلوانزا باشیم از اداره کل صنعت، معدن و تجارت می خواهیم نسبت به افزایش میزان قابل توجه تولید ماسک و مواد شوینده اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تا اوایل مهرماه یک نقشه راه را برای مقابله با شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا تهیه  و در اختیار ستاد استانی قرار دهد. 

یکی از گله‌مندی‌های تولیدکنندگان مواد شوینده خرید دانشگاه علوم پزشکی از خارج از استان است بازوند در این خصوص، متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی از واحد‌های تولیدی داخل استان مواد شوینده را تهیه کند و تا زمانی که از مواد شوینده داخل استان وجود دارد از خرید خارج از استان خودداری شود.

وی اضافه کرد: مغازه دارانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با پلمب واحد تجاری خود روبرو خواهند شد
از مسؤولان امر می‌خواهیم با ایجاد اکیپ‌های نظارتی این موضوع را ارزیابی و اقدامات لازم را در خصوص پلمب انجام دهند.

برگزاری مراسمات عزا و عروسی یکی دیگر از عوامل شیوع بیماری کرونا است، استاندار کرمانشاه در این خصوص با مخاطب قراردادن فرمانداران، گفت: از فرمانداران می‌خواهیم با برگزاری جلسه و نشست با بزرگان و معتمدین اقوام و شهرستان های خود در خصوص عدم برگزاری مراسمات عزا و عروسی تصمیمات لازم را اخذ کرده تا این تجمعات را کنترل کنند.

وی یادآور شد: در خصوص تامین 100 هزار لیتر گازوئیل برای دانشگاه علوم پزشکی و بحث تامین تعرفه pcr دستورات لازم نیز داده شده است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول