اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه درگذشت

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: ماموستا ملا «محمد محمدی» امام جمعه اهل سنت کرمانشاه روز دوشنبه، ۲۰ مردادماه بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه درگذشت

عباس سروری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرمانشاه، اظهار داشت: ماموستا ملامحمد محمدی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه امروز (دوشنبه، 20 مردادماه) بر اثر بیماری دار فانی را وداع گفت.

وی گفت: ماموستا ملامحمد محمدی به عنوان امام جمعه اهل سنت شخصیتی دینی، عالم، ولایت‌مدار و جهادی و بسیار باتقوا بود.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: ایشان از جمله شخصیت‌هایی بودند که پیش از انقلاب با شرکت در تظاهرات در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شاهنشاهی در کنار مردم سرپل‌ذهاب و ریجاب حضوری جدی داشت.

وی تصریح کرد: ماموستا ملامحمد محمدی از ابتدای انقلاب همراه با مردم ولایتمدار استان به‌خصوص اهل سنت همراهی خوبی با نظام مقدس جمهوری اسلامی داشتند و خطبه‌های خوبی را در خصوص پیروی از ولایت و تشویق مردم به ولایتمداری از خود به یادگار گذاشته است.

سروری خاطرنشان کرد: تواضع و بزرگواری ایشان در تاریخ بزرگان انقلاب به یادگار مانده و به عنوان عالم برجسته اهل سنت مورد تایید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

وی، ماموستا ملامحمد محمدی را یکی از بهترین شخصیت‌های استان دانست و گفت: ایشان زحمات زیادی را برای پیشبرد اهداف و آرمان‌های نظام، انقلاب، امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری متحمل شدند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در پایان، گفت: ان‌شاءالله در اطلاعیه‌ای زمان و مکان مراسم این عالم دینی و ولایتمدار را به اطلاع هم‌استانی‌های شریف خواهیم رساند.

گفتنی است، ماموستا محمدی از یک هفته قبل به دلیل ناراحتی کبد در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه بستری بود و امروز براثر این عارضه دارفانی را وداع گفت.

ماموستا محمدی اهل شهرستان روانسر استان کرمانشاه است و از سال ۱۳۷۸ تاکنون امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه را بر عهده دارد.

ماموستا محمدی از موسسین شورای افتاء اهل سنت کرمانشاه است و در سال ۱۳۷۱ با پایان یافتن جنگ تحمیلی در حکمی از سوی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه به امامت جمعه اهل سنت در سرپل‌ذهاب منصوب شد و تا مهر ۷۷ در این شهر به انجام مسؤولیت دینی و فرهنگی خویش اشتغال داشت.

ماموستا محمدی همچنین از سال ۱۳۷۸ نیز تاکنون به عنوان امام جمعه اهل سنت کرمانشاه فعالیت داشت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول