اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

افزایش ۱۲ درصدی مصرف خون در کرمانشاه/ مرکز انتقال خون در سه شیفت فعال است

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت: آمار درخواستی‌های مراکز درمانی به خون نسبت به سال گذشته حدود 12 درصد افزایش یافته که عمده مصرف آن‌ها فرآورده پلاکت است.

افزایش ۱۲ درصدی مصرف خون در کرمانشاه/ مرکز انتقال خون در سه شیفت فعال است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع)، اظهار داشت: به جزء شهر کرمانشاه در هیچکدام از شهرستان‌های استان مرکز ثابت خونگیری فعالی نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به ایام مبارک ماه رمضان و بحث روزه‌داری همکاران، فعلا مراکز سیار خونگیری هم به شهرستان‌ها اعزام نمی‌شود.

مدیر کل سازمان انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه در سه شیفت کاری (صبح، ظهر و عصر و شب) از ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب در خدمت اهداکنندگان هستیم.

وی با اشاره به نیاز مبرم به تمامی گروه‌های خونی به خصوص گروه‌های منفی، گفت: در شب‌ها قدر تا زمانی که مراجعه برای اهدای خون وجود داشته باشد، خدمت خواهیم کرد.

صالحی‌فر گفت: آمار درخواستی‌های مراکز درمانی به خون نسبت به سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزایش یافته و عمده مصرف در این شرایط فرآورده پلاکت است چون طول عمر سه روزه دارد و امکان ذخیره‌سازی برای آن وجود ندارد.

وی در توضیح محدودیت‌های تردد شبانه، تصریح کرد: مشخصات فرد اهداکننده و پلاک خودرو را به پلیس راهور اعلام می‌کنیم تا چنانچه دوربین‌ها جریمه‌ای ثبت کرده باشند، لغو شود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول