اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

هنرمندان کرمانشاه ۵۵ هزار جفت گیوه بافتند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار جفت گیوه در کرمانشاه تولید شده که حدود ۲۰ هزار جفت به ارزش ۶ هزار میلیون ریال صادر شده است.

هنرمندان کرمانشاه ۵۵ هزار جفت گیوه بافتند

حسین ویسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: ۲۰ هزار هنرمند صنایع دستی در کرمانشاه در حدود ۶۵ رشته صنایع دستی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: علی‌رغم این تعداد رشته‌ها صنایع دستی، در برخی از این رشته‌ها همچون گلیم هرسین، گیوه اورامانات، ابزارآلات‌فلزی دالاهو و سازه‌های سنتی صحنه تولیدات و تعداد هنرمندان بیشتری داریم.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اشاره‌ای به تولید گیوه در استان داشت و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵ هزار جفت گیوه در کرمانشاه تولید شده که حدود ۲۰ هزار جفت به ارزش ۶ هزار میلیون ریال صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اشتراکات فرهنگی گیوه کرمانشاه بیشتر به کشور عراق صادر می‌شود و همچنین بخشی دیگر از صادرات گیوه به صورت چمدانی از طریق پست به کشورهای اروپایی و آمریکایی صادر می شود صورت می‌گیرد.

ویسی اضافه کرد: با توجه به قدمت گیوه شهر نودشه در استان پاوه شهر ملی گیوه ثبت شده و امسال دبیرخانه آن رسما شروع به فعالیت می‌کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول