اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بیشترین بارش استان خراسان جنوبی در مود ثبت شد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین بارش ۲۴ ساعت گذشته در شهر مود شهرستان سربیشه با ۲۳ میلیمتر باران و ۱۲ سانتیمتر برف ثبت شد.

بیشترین بارش استان خراسان جنوبی در مود ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، جواد نخعی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین به ترتیب ایستگاه کریمو سرایان با ۲۱ میلیمتر، فتح‌آباد فردوس و خضری با ۲۰ میلیمتر، جنوب بیرجند با ۱۹ میلیمتر، چاه طالب و خنگ با ۱۸ میلیمتر، رقه، ایستگاه فرودگاهی بیرجند، سرند فردوس، محمدآباد پسکوه و اسفزار با ۱۷ میلیمتر و ایستگاه قاین با ۱۶ میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را ثبت کردند.

وی با اشاره به میزان بارندگی در مراکز شهرستان‌های خراسان جنوبی گفت: در این مدت ایستگاه فرودگاهی بیرجند ۱۷ میلیمتر و در ایستگاه جنوب بیرجند ۱۹ میلیمتر، قاین ۱۶ میلیمتر، اسدیه هفت میلیمتر، سربیشه پنج میلیمتر، فردوس ۱۰ میلیمتر، طبس هفت میلیمتر، سرایان ۹ میلیمتر، حاجی‌آباد زیرکوه ۱۱ میلیمتر، خوسف ۱۰ میلیمتر و بشرویه ۹ میلیمتر بارندگی به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی و فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در استان کماکان گاهی وزش تندباد موقتی همراه با رگبار باران و گاهی با رعد و برق ادامه دارد و پیش‌بینی بارندگی‌ها برای امروز و فردا در نیمه شرقی استان محتمل است.

وی افزود: با ادامه فعالیت توده هوای ناپایدار جوی در ارتفاعات و گذرگاه‌های کوهستانی بارش برف و تشکیل مه هم پیش‌بینی می‌شود.

نخعی بیان کرد: به لحاظ دمایی تا جمعه تغییرات محسوسی نداریم اما از شنبه هوا سردتر می‌شود، برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش‌ها به طور پراکنده در نیمه شرقی استان ادامه دارد.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیرجند، سربیشه، قاین و فردوس با حداقل دمای یک درجه سلسیوس سردترین و دهسلم نهبندان با حداکثر دمای ۲۴ درجه گرمترین نقاط استان بودند و تغییرات دمایی در بیرجند بین یک و ۱۸ درجه به ثبت رسید.

پایان پیام/۳۶۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول