اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

وحدت اسلامی، یک باور و اعتقاد است

مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت کلاته ابریشم راز و جرگلان گفت: وحدت اسلامی، نه یک رؤیا و خیال بلکه باور و اعتقادی راسخ ریشه گرفته از آموزه ها و نصوص قرآنی و روایی است و علماء و اندیشمندان اسلامی باید این درس شیرین و لذت بخش الهی را بیاموزند و به آن عمل کنند.

وحدت اسلامی، یک باور و اعتقاد است

خالمحمد آخوند سرافراز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهارکرد: به ابتکار امام خمینی(ره) و برای تقویت پایه‌ های وحدت و انسجام امت اسلامی از دوازدهم لغایت هفدهم ربیع ‌الاول به نام هفته وحدت نام ‌گذاری شده است و باید از تمام ظرفیت ‌ها برای تقویت پایه‌ های وحدت و انسجام بین امت اسلامی بهره‌ بگیریم.

وی افزود: وحدت اسلامی، نه یک رؤیا و خیال بلکه باور و اعتقادی راسخ ریشه گرفته از آموزه ها و نصوص قرآنی و روایی است و علماء و اندیشمندان اسلامی باید این درس شیرین و لذت بخش الهی را بیاموزند و به آن عمل کنند.

مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت کلاته ابریشم رازوجرگلان تصریح کرد: قطعاً مقصود از وحدت اسلامی این نیست که شیعه‌ها سنّی شوند و یا سنّی ها شیعه شوند و همه افراد مسلمان در سراسر جهان در عقائد و احکام و اصول و فروع و همة جزئیات دین، متحد و منسجم گردند بگونه‌ای که هیچ اختلاف نظری در اعتقادات و احکام فقهی در جامعه اسلامی وجود نداشته باشد، واقعیت.

آخوند سرفراز گفت: مقصود از وحدت اسلامی این است که پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین حال که عقاید و احکام خاص آن مذهب را برای خود حفظ می‌کنند و به آنها پای بند هستند، در روابط اجتماعی و سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح عالیه اسلام و امت اسلامی باشند و براساس این برداشت از وحدت، امت اسلامی مقابل دشمنان اسلام همواره به صورت «ید واحده» عمل کنند.

وی در ادامه افزود: آیا چنین نظری امکان دارد؟ قطعاً امکان پذیر است و این درست مانند اجزای مختلف یک بدن است که هر یک از اعضاء با دیگری متفاوت است و هر یک نام و ویژگی های متفاوتی با همدیگر دارند و حتی وظایف و کارهای هر یک با هم متفاوت است ولی علی رغم این تفاوتها، همه آنها با همدیگر همکاری دارند و به هنگام بروز خطر همگی متحد و با انسجام کامل با خطر مقابله می کنند.

مدیر حوزه علمیه هدایتی اهل سنت کلاته ابریشم راز و جرگلان گفت: وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی معنوی مسلمانان است. علماء و اندیشمندان اسلامی با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه های وحدت اسلامی را در جهت ایجاد دوستی و هماهنگی و نزدیک کردن قلوب یکدیگر در همه سطوح ایجاد نمایند.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم، بطور آشکار اعتصام به حبل الله، به عنوان پایه و اساس وحدت و انسجام اسلامی محسوب شده است که در شکل‌ها و قالب های مختلفی ظاهر می شود افزود: بزرگترین محور وحدت و انسجام اسلامی یعنی الله، سبب اصلی و اول و آخر حیات و رشد و تعالی و توحید امت اسلامی، مبنا و اساس اعتصام، قرار گرفته است با این تفاصیل بیاییم با حفظ انسجام و وحدت در استکبارجهانی و اسرائیل تروریست پرور دیگر جیره خورانش را از صحنه روزگار جهت آرامش و آسایش مسلمین جهان حذف نماییم.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول