اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بسته خبری اخبار کرونا در خوزستان/از برخورد با محتکرین تا دومینوی تعطیلی

در بسته خبری کرونا خوزستان، کشف حدود ۲ هزار ماسک احتکار شده در بهبهان،تشکیل ۶ پرونده گران‌فروشی موادشوینده و ضدعفونی کننده و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در خوزستان را بخوانید.

بسته خبری اخبار کرونا در خوزستان/از برخورد با محتکرین تا دومینوی تعطیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در بسته خبری کرونا خوزستان کشف حدود ۲ هزار ماسک احتکار شده در بهبهان،تشکیل ۶ پرونده گران‌فروشی موادشوینده و ضدعفونی کننده و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان در خوزستان  را بخوانید.

با گران‌فروشان ماسک برخورد می‌کنیم

معاون دادستان اهواز گفت: گشت ویژه نظارت بر فروش ماسک و مواد ضدعفونی تشکیل شده تا از سوء استفاده افراد فرصت طلب جلوگیری شود و در این راستا با گران فروشان برخورد خواهیم کرد.

وی افزود: وظیفه اصلی این بازرسان نظارت بر نحوه توزیع و قیمت ماسک، ژل ضدعفونی و سایر اقلام مرتبط با محافظت از افراد در جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است.

ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی دزفول

شهردار دزفول گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی دزفول برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا و رفاه حال شهروندان به صورت روزانه ضدعفونی و نظافت می‌شود.

آمادگی بیمارستان‌های جنوب غرب برای مقابله با کرونا

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: کادر درمانی بیمارستان‌های این دانشکده در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان برای پیشگیری و درمان احتمالی مبتلایان به کرونا ویروس آمادگی مقابله با این ویروس را دارند.

یلالی با بیان اینکه هیچ موردی از کرونا ویروس در آبادان، خرمشهر و شادگان مشاهده نشده گفت:از تمام موارد حاد تنفسی که به بیمارستان‌های تابعه مراجعه می‌کنند آزمایش کرونا ویروس انجام و به سرعت به آزمایشگاه مرجع ارسال می‌شود.

بسیج امکانات شهرداری اهواز برای مقابله با کرونا

سخنگوی شهرداری اهواز گفت: برای مقابله با کرونا ویروس امکانات لازم را بسیج کرده ایم و در این راستا نظارت بر جمع آوری عرضه‌کنندگان قلیان در سطح مناطق هشتگانه شهرداری اهواز افزایش یافته است.

وی ادامه داد: پس از آخرین شیفت کاری  ناوگان شهری تمام سطوح داخلی صندلی ها، میله ها و دستگیره های اتوبوس ها را مطابق دستورالعمل بهداشت صدعفونی می کنیم.

احمدی گفت: در طول روز نیز هر سه ساعت یکبار رانندگان ناوگان اتوبوسرانی، با محلول های بهداشتی دستگیره ها و میله ها را ضدعفونی می کنند.

فعالیت نمایشگاه‌های خوزستان تا اطلاع ثانوی لغو شد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان گفت: به منظور پیش‌گیری از هرگونه مشکل احتمالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، فعالیت و برپایی نمایشگاه‌های پیش‌بینی شده تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

تدابیر بهبهانی‌ها در مواجهه با کرونا

فرماندار بهبهان گفت: با هرگونه احتکار اقلام موردنیاز برای پیشگیری بیماری بسیار شدید برخورد می‌کنیم.

وی با اشاره به این که تمام برنامه های فرهنگی و همچنین ورزشی که نیاز به تردد جمعی است برای حفظ سلامت شهروندان تعطیل است، بیان کرد: انتظار داریم در مساجد و امامزادهها که محل تجمع هستند ضدعفونی و استرلیزه کردن به خوبی انجام شود.

فرماندار بهبهان گفت: با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی، مراسم اعتکاف امسال به دهه پایانی ماه مبارک رمضان موکول شده است.

 به‌زودی توزیع ماسک و مواد ضدعفونی رایگان

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: استفاده از ماسک مانع ابتلا به ویروس کرونا نخواهد شد و مردم از هجوم برای خرید ماسک خودداری کنند.

وی بابیان این‌که تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان گزارش نشده افزود: در اهواز بیمارستان رازی با 150 تخت خواب به‌عنوان بیمارستان معین در این خصوص اعلام‌شده است.همچنین بیمارستان‌های نفت، بقایی،ارتش، تأمین اجتماعی و دیگر بیمارستان‌ها آمادگی خود را برای همکاری اعلام کره‌اند.

اقدامات پیشگیرانه در پایانه‌های مرزی

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای خوزستان از ضدعفونی پایانه‌های مرزی خوزستان و اتوبوس‌های بین شهری خوزستان خبر داد.

وی افزود: در راستای این دستورالعمل‌ها، در دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه که عمدتا مسافر تردد می‌کند بنرهای اطلاع رسانی و توصیه های لازم در خصوص بیماری کرونا نصب شده است.

تشکیل ۶ پرونده گران‌فروشی موادشوینده و ضدعفونی کننده

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تشکیل ۶ پرونده تخلف گران‌فروشی در زمینه مواد شوینده و ضدعفونی کننده خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و نیاز مردم به مواد شوینده و ضدعفونی کننده ۴۰ اکیپ بازرسی در سراسر استان به منظور جلوگیری از گرانفروشی و احتکار این اقلام فعال شده‌اند.

امیرحسین نظری با بیان اینکه مشکل اصلی کمبود مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده و... در استان است، گفت: در استان تولیدکننده مواد ضدعفونی نداریم و در این زمینه مردم با هجوم به مراکز عرضه‌کننده مواد شوینده و بهداشتی نسبت به خرید این اقلام اقدام کرده‌اند و اکنون برخی از فروشگاه‌ها مواد شوینده و ضدعفونی کننده ندارند.

لغو اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری در مسجدسلیمان

اردوی تیم‌ملی دوچرخه‌سواری در مسجدسلیمان به دلیل پیشگیری از احتمال سرایت ویروس کرونا لغو شد.

کشف حدود ۲ هزار ماسک احتکار شده در بهبهان

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از کشف حدود ۲ هزار ماسک تنفسی در بهبهان خبر داد و گفت: با متخلفان در این زمینه به صورت جدی برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: در جریان بازرسی‌های انجام‌گرفته از مراکز مختلف، حدود ۲ هزار ماسک تنفسی که در شهرستان بهبهان احتکار شده بود کشف شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول