اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تفاوت زمین‌لرزه 5.2 ریشتری گچساران با زلزله یاسوج/پیش‌بینی برای هرگونه خطر احتمالی

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تفاوت میان زمین لرزه 5.2 ریشتری یاسوج در سال 97 و گچساران در سال 99 را تشریح کرد.

تفاوت زمین‌لرزه 5.2 ریشتری گچساران با زلزله یاسوج/پیش‌بینی برای هرگونه خطر احتمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج در طول سه سال اخیر حداقل سه زمین لرزه بزرگ استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزانده است که بزگترین آن‌ها یکی مربوط به زمین لرزه 12 اردیبهشت سال 97 مقارن با عید نیمه شعبان و دیگری زمین‌لرزه 4 خرداد 99 در گچساران مقارن با عید سعید فطر است.

به گزارش فارس در زمین لرزه یاسوج و سی‌سخت خسارات شدیدی به اماکن و خانه‌های روستایی و شهری وارد شد که اوج این خسارت‌ها در روستای گنجه‌ای کهنه شهر یاسوج بود و ده‌ها منزل مسکونی به صورت حداکثری تخریب شدند.

در زمین لرزه سال 97 یاسوج به تعداد زیادی از واحدهای مسکونی شهری خسارات زیادی وارد شد و البته اعتباراتی هم از سوی هیات دولت برای ساخت و ترمیم واحدهای آسیب دیده به استان تعلق گرفت.

در همین خصوص عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تشریح زلزله امروز شهر گچساران گفت: تفاوت زمین لرزه گچساران با یاسوج در این است که زمین لرزه یاسوج در عمق 5 تا 7 کیلومتری زمین رخ داد و بالتبع خسارات بیشتری وارد شد.

معاون عمرانی استاندار ادامه داد: اما خوشبختانه زمین لرزه شدید 5.2 ریشتری گچساران در عمق 10 کیلومتری زمین و در فاصله 15 تا 20 کیلومتری شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران رخ داد و همین عمق بیشتر مانع خسارت بیشتر می‌شود.

وی گفت: خوشبختانه این زمین لرزه در ساعتی از روز اتفاق افتاد که مردم کمتر دچار ترس شوند و تیم‌های امدادی در زمان مناسب روز وارد منطقه شوند و کمک‌رسانی بهتر و بیشتر صورت پذیرد.

این معاون استاندار گفت: اکنون همه گونه آمادگی جهت بروز هرگونه پس لرزه را در این شهرستان داریم و نشست ستاد بحران شهرستان هم با حضور مسوولان استانی و شهرستانی برگزار می‌شود تا تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول