اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی تند باد و بارش‌های اخیر به کشاورزی گچساران و باشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برآورد اولیه تند باد و باران شدید اخیر ۲۰۰ میلیارد تومان به زیر بخش های مختلف گچساران و باشت خسارت وارد کرده است.

خسارت ۲۰۰ میلیارد تومانی تند باد و بارش‌های اخیر به کشاورزی گچساران و باشت

الیاس تاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: تندباد و باران شدید در چند روز اخیر خسارتهای زیادی را به زیر بخش های مختلف کشاورزی وارد کرده است.

وی بیان کرد: در برآورد اولیه در دو شهرستان گچساران و باشت افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان به زیربخش های کشاورزی خسارت وارد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دو شهرستان گچساران و باشت به یک هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات و کشت گیاهان دارویی ، سر آب بنده ها و کانال های آبیاری حدود ۷۰ درصد خسارت وارد شد.

تاج الدینی عنوان کرد: این خسارت ها بیشتر در مناطق رودبال، شاه بهرام و آرو و گچساران بوده است.

وی گفت: از جمله خسارت  تندباد و باران شدید می توان به گیاهان دارویی و تخریب یک سردخانه در حال احداث با پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در باشت، ریزش میوه ها در باغات گچساران اشاره کرد.

رئیس سازمان‌جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: در حال جمع آوری خسارت وارد شده به بخش های مختلف کشاورزی هستیم و پس از تکمیل آنها را به مدیریت بحران استانداری و کشور ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول