اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت یک مورد ابتلای به کرونا در کردستان/89 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اولین مورد ابتلای به ویروس کرونا در این استان به ثبت رسید.

ثبت یک مورد ابتلای به کرونا در کردستان/89 بیمار مشکوک به کرونا بستری هستند

دکتر ابراهیم قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت هستند.

وی با بیان اینکه نمونه آزمایش ۲۴ نفر از این افراد گرفته و به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون جواب ۶ یا هفت مورد بازگشته که همه آنها منفی بوده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: تا این لحظه یک مورد دقیق ابتلا به کرونا در استان ثبت شده است، که اطلاعات تکمیلی مربوط به آن از سوی وزارت بهداشت به اطلاع مردم رسانده خواهد شد.

قادری اذعان کرد: برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان به این بیماری، افرادی که علائمی مانند، تب، سرفه، خستگی، گوفتگی و بدن درد و برخی علائم شبیه آنفلوانزا دارند با رعایت موارد بهداشتی به بیمارستان مراجعه کنند تا در صورت مبتلا بودنشان افراد دیگری را هم آلوده نکنند.

قادری با بیان اینکه مردم از ترددها و سفرهای غیرضروری خودداری کنند، عنوان کرد: ماندن در منزل و عدم حضور در اماکن عمومی نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا ویروس دارد.

به گفته وی، افراد سالم هیچ نیازی به زدن ماسک و پوشیدن دستکش ندارند و تنها با رعایت نکات بهداشتی و شست‌و شوی مرتب دست‌های خود با آب و صابون می‌توانند از ابتلا به این ویروس جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در استان تمام کارهای لازم انجام شده است، خاطرنشان کرد: تمام اقدامات برای آگاه‌سازی به ویژه برای افراد در معرض خطر انجام گرفته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: امکانات لازم برای مقابله با این بیماری در استان وجود دارد، مردم نگران نباشند.

گفتنی است؛ کروناویروس‌ نخستین‌بار در سال ۱۹۶۵ کشف شد و مطالعه روی آن به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت.

این ویروس به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس انسانی کشف شده‌ که آخرین نوع آن در آذر- دی ماه  ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

براساس آخرین آمار اعلام شده ۲۰ استان ایران درگیر کرونا هستند از روز گذشته تاکنون با توجه به افزایش آزمایشگاه‌های تشخیص ویروس کرونا، ۱۰۶ ابتلای قطعی تشخیص داده شده و در این بازه زمانی هفت نفر فوت کرده‌اند در نتیجه در مجموع ۲۴۵ نفر ابتلای قطعی و ۲۶ نفر فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور داریم.

۳۸ نفر از این ۱۰6 ابتلای قطعی در تهران، ۲۳ نفر در گیلان، ۷ نفر در قم، یک نفر در همدان، ۸ نفر در اصفهان، ۷ نفر در مازندران، ۵ نفر در اردبیل، ۳ نفر در البرز، یک نفر در خراسان رضوی، ۳ نفر در سمنان، ۲ نفر در کرمانشاه، ۳ نفر در لرستان، یک نفر در یزد، یک نفر در آذربایجان غربی، یک نفر در کردستان و ۲ نفر در آذربایجان شرقی تشخیص داده شده است.

انتهای پیام/2330/71/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول