اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ایجاد دو واحد فراوری خیار در قروه/کشت خیار در ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی قروه

رئیس جهاد کشاورزی قروه گفت: دو واحد فرآوری خیار با ظرفیت ۵۰۰ تن در قروه راه‌اندازی شده است که موجب رضایتمندی جالیزکاران منطقه خواهد شد.

ایجاد دو واحد فراوری خیار در قروه/کشت خیار در ۶۵۰ هکتار اراضی کشاورزی قروه

خسرو کریمی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه اظهار داشت: در سال زراعی گذشته بیش از ۸۰۰ هکتار از اراضی قروه به کشت خیار بوته‌ای اختصاص یافت و بذر مورد نیاز از طریق تعاونی‌های روستایی و یارانه دولتی تامین شد.

وی تصریح کرد: با توجه به عدم طرح حمایتی از جالیزکاران در سال زراعی جاری، هیچ نوع بذر یارانه‌ای عرضه نمی‌شود و بهره‌برداران باید آن را از طریق بازار آزاد تهیه کنند.

کریمی‌پناه ادامه داد: بذر یارانه‌ای خیار سال گذشته با قیمت هر کیلوگرم ۳۰۰ هزار تومان در اختیار جالیزکاران قرار می‌گرفت که پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال در بازار آزاد به بیش ۳ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی قروه افزود: طبق برآوردهای صورت گرفته در سال زراعی جاری بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت خیار بوته‌ای اختصاص یافته است و به دلیل کیفیت مطلوب خیار این منطقه، بازار فروش مناسب و ایجاد دو واحد فرآوری و تولید خیار شور شاهد رضایتمندی بهره‌برداران این حوزه خواهیم بود.

کریمی‌پناه ادامه داد: به دلیل کنترل کشت خیار و ایجاد صنایع تبدیلی امکان افزایش ۲۰ درصدی قیمت فروش این محصول دور از انتظار نیست‌ و تحقق آن نیازمند همکاری بیشتر جالیزکاران در کنترل کشت خیار است.

به گزارش فارس، در سال زراعی گذشته به دلیل عدم بازار فروش مناسب، افزایش تولید، نبود خرید تضمینی و قیمت نامناسب بسیاری از جالیزکاران قروه‌ای محصولات تولیدی خود را به صورت دورریز رها کردند و یا بعنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گرفت‌.

انتهای پیام ۲۳۳۰/۸۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول