اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

‌مصرف آب در مریوان 50 درصد افزایش یافت

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کردستان گفت: مصرف آب در شهرستان مریوان 50 درصد افزایش یافته است.

‌مصرف آب در مریوان 50 درصد افزایش یافت

محمد فرهاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار مرد: مصرف آب شهرستان مریوان امسال نسبت به سال گذشته با افزایش 50 درصدی روبرو است.

وی با اشاره به اینکه شهر مریوان دارای 156 هزار نفر جمعیت است، افزود: 100 درصد این جمعیت زیر پوشش شبکه آب شرب بهداشتی و سالم هستند.

وی با اشاره به تعداد انشعابات آب در شهرستان مریوان اضافه کرد: 40 هزار فقره اشتراک آب در شهرستان مریوان وجود دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان کردستان با بیان اینکه کار تأمین آب شهر مریوان از چاه‌ها و منابع آبی زیرزمینی انجام می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی بلندمدت برای تأمین آب شهر مریوان از سد گاران انجام شده است که سامانه خط انتقال آن اجرا شده و پیگیر دریافت اعتبارات برای احداث تصفیه خانه هستیم.

فرهاد اضافه کرد: با افزایش 50 درصدی مصرف آب در شهر مریوان در قیاس با مدت مشابه سال گذشته شاهد افت و قطعی آب در برخی نقاط مرتفع این شهر طی روزها و هفته‌های گذشته بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: اقدامات مختلفی برای حل مشکل افت فشار آب مریوان انجام شده است که شامل افزایش 30 لیتر بر ثانیه به ظرفیت تأمین آب شهر و حفر دو حلقه چاه جدید است.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این دو حلقه چاه طی یک ماه آینده مشکل نوسانات آب در مریوان برطرف خواهد شد، تصریح کرد: اما در عین حال لازم است شهروندان مریوانی نسبت به رعایت الگوی مصرف بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول