اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

فرودگاه سقز با پیشرفت خوبی مواجه است/تامین آب شرب سقز از سد چراغ‌ویس

فرماندار سقز گفت: برای پروژه فرودگاه سقز هم به عنوان طرحی بزرگ و امیدآفرین، سه پیمانکار مشغول کار هستند و در حوزه عوامل پروازی، باند فرودگاه و محوطه‌سازی هم پیشرفت فیزیکی خوبی شاهد هستیم.

فرودگاه سقز با پیشرفت خوبی مواجه است/تامین آب شرب سقز از سد چراغ‌ویس

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان سقز اظهار کرد: منتقد منصف برای اصلاح دولت ضروری و مبارک است، ولی در برخی از موارد، منتقدان نه تنها پیشنهادی برای بهبود و اصلاح امور کشور نداشته‌اند بلکه راه تخریب رفته‌اند.

فرماندار شهرستان سقز، با نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور چون کاهش فروش نفت، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از طُرق مختلف، کسری بودجه و تامین آن از منابع غیر از فروش نفت، حوادث غیرمترقبه چون سیل، کرونا و زلزله تصریح کرد: دولت روحانی، جزو دولت‌های مظلوم ایرانی اسلامی بوده است.

کریمیان با بیان اینکه مسئولان باید پاکدستی را از دولتمردان شهیدان رجایی و باهنر یاد بگیرند، افزود: فرمانداری حق نظارت دارد و در حوزه برخورد با تخلف ورود نمی‌کند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه ماهیت اصلی قیام کربلا توسط حضرت اباعبدلله الحسین(ع) امر به معروف ونهی از منکر بود بر ترویج معروفات اداری و کاهش منکرات تاکید کرد.

کریمیان همچنین اظهار داشت: دولت در شرایط سختی کشور را اداره می‌کند و دولت تدبیر و امید در دوران فعالیت خود، متناسب با شرایط و وضعیت کشور و با وجود تحریم‌های ظالمانه و گسترده و بی‌سابقه و فشارهای اقتصادی و حجم سنگین عملیات روانی دشمنان، دستاوردهای چشم‌گیری داشته و چرخ توسعه کشور همچنان می‌چرخد.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات بودجه‌ای و اقتصادی، شاهد افزایش اعتبارات استانی بوده‌ایم و در استان کردستان، دولت کارهای بزرگی انجام داده و به ثمر رسانده است که در حوزه راه‌ها می‌توان به ادامه تکمیل قطعه‌های بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب، جاده ترانزیتی سنندج - مریوان و برگزاری همایش‌های بزرگ در حوزه ادبیات و فرهنگ اشاره کرد.

وی افزود: آسفالت راه‌های روستایی در سقز هم تحت پیمان و پل آدینان به اتمام رسیده است و پروژه‌های ورزشی در ایرانخواه، صاحب و شهر سقز دارای روند پیشرفت مناسب است.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی مسیرها، احداث تقاطع غیر‌هم‌سطح، در دستور کار بودن ادامه احداث بزرگراه مسیر بوکان، به مناقصه گذاشتن بخشی دیگر از دوبانده کردن مسیر سقز- بانه از دیگر اقدامات است.

کریمیان افزود: برای پروژه فرودگاه سقز هم به عنوان طرحی بزرگ و امیدآفرین، سه پیمانکار مشغول کار هستند که به دلیل اولویت احداث جاده جایگزین تاکنون یک و نیم کیلومتر از این جاده، آماده آسفالت شده است و در حوزه عوامل پروازی، باند فرودگاه و محوطه‌سازی هم پیشرفت فیزیکی خوبی شاهد هستیم.

فرماندار سقز گفت: انتقال آب از سد چراغ ویس به شهر، تخصیص آب از سدهای چراغ ویس و شهید کاظمی برای کشاورزی، افزایش خطوط فشار متوسط برق از دیگر موارد است.

 وی با بیان اینکه 36 واحد معدنی در شهرستان سقز وجود دارد و 12 واحد آن فعال است، تصریح کرد: جلوگیری از خام‌فروشی از اولویت‌ها اصلی است و ادامه داد: رفع موانع تولید 12 واحد صنعتی، احداث شهرک صنعتی شماره 2 و تکمیل ناحیه صنعتی صاحب از دیگر برنامه‌هاست.

وی عنوان کرد: افزایش تخت‌های بیمارستانی و بالاتربودن از میانگین کشوری با اتمام بیمارستان شفا و توسعه بیمارستان تامین اجتماعی، برای شهرستان سقز امیدبخش است.

وی با بیان اینکه مرز و کشاورزی، ظرفیت‌های نسبتی توسعه شهرستان سقز هستند افزود: تخصیص آب برای رونق کشاورزی بسیار مهم است که غیر از تخصیص‌های قبلی، مجوز تخصیص آب برای احداث 330 هکتار گلخانه اخذ شده است.

رئیس شورای اداری شهرستان سقز افزود: در حوزه مدیریت شهری هم شهرداری فعالیت‌های خوبی را از جمله احداث پل معلق و زیپ لاین و ساماندهی رودخانه شروع کرده است که امید است در بخش دعوت از سرمایه‌گذاران هم خوب عمل کند.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول