اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

اهانت به مقدسات مسلمانان ریشه در کم‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت است

امام جمعه مریوان گفت: عدم وحدت بین گروهی از مسلمانان و بی‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت باعث شده امروز دشمنان اسلام به راحتی به خود جرات دهند که به مقدسات ما اهانت و توهین کنند.

اهانت به مقدسات مسلمانان ریشه در کم‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت است

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: وقتی شخصی مانند رئیس جمهور ملعون فرانسه به خود جرات می‌دهد از اهانتی که یکی از نشریات فرانسوی در چاپ کاریکاتوری از پیامبر صلح و مهربانی حمایت کند یعنی مسلمانان راه خود را درست نرفته‌اند و نتوانسته‌اند وحدتی که لازم است را در جهان پیاده کنند تا کسی جرات این اهانت‌ها را نداشته باشد.

امام جمعه مریوان گفت: عدم وحدت بین گروهی از مسلمانان و بی‌توجهی برخی کشورهای اسلامی به وحدت باعث شده امروز دشمنان اسلام به راحتی به خود جرات دهند که به مقدسات ما اهانت و توهین کنند.

وی با بیان اینکه امروز نیاز مبرم و ضروری امت رسول خدا (ص) وحدت و یکپارچکی در برابر دشمنان دین خدا و اسلام است، افزود: پیامبر گرامی اسلامی(ص)، برای تمام عالمیان پیامبر وحدت، رحمت و مهربانی است و باید همه ما مسلمانان شیعه و سنی در زندگی خود با الگوگیری از سیره، سنت و سبک‌زندگی ایشان، از اختلاف و تفرقه دوری کنیم و پشتیبان یکدیگر باشیم.

امام جمعه مریوان با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلامی(ص) در دوران زندگی خود بین تمام مسلمانان، اخوت، برادری و صلح ایجاد کرده بود، ادامه داد: باید همه ما مسلمانان شیعه و سنی وحدت داشته باشیم و اجازه سوءاستفاده به دشمنان اسلام را ندهیم.

ماموستا شیرزادی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن و سنت را دو عامل مهم در رسیدن مسلمانان جهان به وحدت اسلامی نام برد و یادآور شد: قرآن کریم، بدون شک کلام خداوند و وحی الهی است که توسط پیامبر اکرم (ص)، برای هدایت مردم و قرار دادن انسانها و جوامع بشری در مسیر وحدت و یگانگی و انسجام اسلامی، به جهانیان عرضه و هدیه شده است.

وی بیان کرد: وحدت اسلامی یکی از آرزوهای شیرین و دیرین امت اسلامی است و هیچ مسلمان آگاه و دلسوزی نیست که شکوفایی دوبارة تمدن اسلامی را نخواهد و تمام مسلمانان بر این باورند که یکی از عوامل عظمت اسلام، وحدت، همبستگی و انسجام همه نیروها و مذاهب اسلامی در سایه عمل به قرآن و بازگشت به قرآن است.

امام جمعه مریوان گفت: وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی معنوی مسلمانان است و علما و اندیشمندان اسلامی باید با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند و زمینه‌های وحدت اسلامی را ایجاد کنند.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: سنت نیز نزد همه مذاهب اسلامی، منبع اصیل و اساسی اسلام و احکام اسلامی است و پیامبر گرامی اسلام (ص)، از بعثت تا وفات، همواره در جهت نفی تفرقه و اختلاف و تحکیم پایه‌های وحدت و انسجام اسلامی و اخوت و همدلی و همبستگی میان مسلمین قدم برداشته است.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول