اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

آموزش‌دهندگان سوادآموزی برای آموزش مجازی توانمند شوند

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: آموزش‌دهندگان به کمک راهنمایان و کارشناسان آموزش، باید برای آموزش مجازی توانمند شوند.

آموزش‌دهندگان سوادآموزی برای آموزش مجازی توانمند شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رشید قربانی در سومین نشست کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان بر بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌ها برای پوشش حجم دوره‌های سوادآموزی استان تاکید کرد.

 وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته سوادآموزی و هفتم دیماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی از اهتمام و اقدامات شهرستان‌ها و مناطق در خصوص به سرانجام رساندن کلاس‌های سوادآموزی در شش ماهه اول سال جاری و همچنین کلیه عوامل اجرایی شهرستان‌ها و استان که برای ارایه آموزش‌های مجازی از تمامی دروس اقدام به تهیه لوح‌های فشرده کرده‌اند، تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه پوشش حجم دوره‌های سوادآموزی در سالجاری با وجود بیماری کرونا بسیار سخت و زمانبرخواهد بود، اظهار داشت: ضروریست همه راهکارها و شیوه‌های مختلف کلاس‌گذاری بکار گرفته شود تا بتوان به اهداف تعیین شده دست یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان اعلام کرد: ازجمله راهکارها و اقداماتی که می‌توان در این زمینه بکار برد آموزش و توجیه آموزش دهندگان در برقراری ارتباط صحیح با سوادآموزان برای ثبت نام آنان و انگیزه و آمادگی لازم برای دریافت آموزش‌های مجازی است و برای این کار ابتدا باید آموزش دهندگان به کمک راهنمایان و کارشناسان آموزش، برای آموزش مجازی توانمند شوند.

قربانی عنوان کرد: انتظار می‌رود همکاران استان عوامل اجرایی شهرستان‌ها را کمک کنند تا سی.دی‌ ها را به مقدار کافی تکثیر و در اختیار آموزش دهندگان و در نهایت سوادآموزان قراردهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع نظارت و پیگیری آموزش‌های ارائه شده از اهمیت خاصی برخوردار است، یادآور شد: این مهم مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و دخیل کردن همه عوامل اجرایی و پشتیبانی است.

وی تاکید کرد: برای برگزاری مسابقات پیش بینی شده ضروریست برابر دستورالعمل‌های ارسالی و همچنین بومی‌سازی آن برابر وضعیت شهرستان‌ها اقدام لازم معمول شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان پس از جذب بی‌سوادان، نگهداشت و ارتباط مؤثر با سوادآموزان را اقدام بعدی و تکمیلی دانست و اظهار داشت: در این مرحله باید اهتمام مجموعه دست‌اندرکار، به نگهداشت سوادآموزان و ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزشی معطوف شود.

 معاون سواد آموزی استان نیز در این نشست گفت: باتوجه به شرایط استان و وجود بیماری، در فصل تابستان جلسه‌ای با همکاران نواحی یک و دو تشکیل و موضوع آموزش به شیوه مجازی مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

رمضان یوسفی اضافه کرد: همکاران ناحیه یک سنندج پذیرفتند با دعوت از آموزش‌دهندگان توانمند و علاقمند اقدام به ضبط تدریس عملی کلیه دروس نمایند بنابراین این مهم در دستورکار آنان قرارگرفت و موفق شدند طی سه ماه تمام دروس را ارائه و ضبط نمایند که پس از رفع کاستی‌ها تحویل استان و نهایتا به سازمان برای اقدامات بعدی ارسال شد.

وی افزود: در معاونت سوادآموزی استان نیز زمینه استفاده سایر شهرستان‌ها از سی.دی تولید شده فراهم شد.

 وی اضافه کرد: در کنار این اقدام به شهرستان‌ها یادآوری شده کلیه آموزش‌دهندگان به جز این کار آماده که در اختیار دارند باید فعالیت‌های تکمیلی و جانبی برای کلاس‌های خود داشته باشند و با استفاده از شبکه مجازی شاد در اختیار سوادآموزان قراردهند.

معاون سوادآموزی کردستان بیان کرد: از جمله اقدامات دیگری که برای ارائه آموزش‌ها مد نظر قرار گرفته به شهرستان‌ها یادآوری شده باتوجه به وضعیت بیماری در شهرستان و رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و تعداد کم سوادآموزان هرکلاس می‌توانند جلسات حضوری برای رفع نواقص آموزشی در فضای مناسب مدارس داشته باشند.

 وی اعلام کرد: از جمله اقدامات خوبی که توسط سازمان نهضت سوادآموزی صورت گرفت راه‌اندازی سامانه تحت وب بود و یکی از کارکردهای خوب این سامانه این است که خود آموزش دهندگان می‌توانند برای سوادآموزان استعلام بگیرند و همکاران و راهنمایان تعلیماتی پس از اطمینان از داوطلبی سوادآموزان برای ثبت نام و دریافت آموزش حضوری و نیمه حضوری اقدام به تایید کلاس می‌نمایند.

یوسفی اضافه کرد: دغدغه اصلی ما در این وضعیت ارائه آموزش صحیح به سوادآموزان و دریافت از سوی آنان است، که معاونت سوادآموزی برای رفع این مشکل سعی کرده توسط مسئولین سوادآموزی، همکاران شهرستان‌ها و اعضای گروه بهبود کیفیت با شیوه‌های حضوری و نیمه حضوری آموزش دهندگان را توانمند سازند تا بتوانند با ارتباط مؤثر اقدام به تدریس و ارائه مطالب نمایند و سوادآموزان خود را تا سرانجام کار حفظ کنند.

 وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: از سوی سازمان نهضت سوادآموزی برای امسال سه عنوان مسابقه مد نظر قرارگرفته است که شامل مسابقه انشانویسی با عنوان پرسش مهر ریاست محترم جمهوری در ارتباط با بیماری کرونا، طرح آموزشی فرهنگی کتابخوانی با عنوان سرداردلها با هدف ترویج فرهنگ ایثار وشهادت در مراکز یادگیری محلی و مسابقه کتابخوانی در میان سوادآموزان دوره انتقال است.

   انتهای پیام۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول