اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

استاندار کردستان: «مهسا امینی» کد و رمزی برای آشوب بود

استاندار کردستان گفت: مهسا امینی یک اسم رمز و کد برای آشوب بود، دشمن همانطور که در سال 96 انتخابات و در سال 98 بنزین را رمز قرار داد اینبار هم مرگ خانم امینی را به عنوان رمز انتخاب کرد.

استاندار کردستان: «مهسا امینی» کد و رمزی برای آشوب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با تبریک بهار علم و دانش، اظهار کرد: جامعه تحصیلکرده از صرف آموزش علوم نظری به کسب مهارت سوق پیدا کند.

وی گفت: فرهنگ اداری بودن و کار اداری جستن از دهه 40 توسط آمریکایی‌ها در کشور ما ترویج پیدا کرده است.

استاندار کردستان افزود: امروز در کشور و استان با خیل عظیم فارغ‌التحصیلان دارای مدرک ولی فاقد مهارت و کار تجربی مواجه هستیم که این هدررفت انرژی بی‌بدیل جوان کشور است.

زارعی‌کوشا مهارت‌محور کردن مدارس را ضروری دانست و ادامه داد: طرح‌هایی که در این راستا اجرا می‌شود ارزشمند است و امیدواریم این کار با جدیت تمام در استان دنبال شود.

وی در مورد درخواست مطرح شده اختصاص اعتبار ویژه به اجرای طرح مهارت‌محوری توسط استانداری کردستان، عنوان کرد: بودجه کشور یک روال و فرایند مشخص دارد، بودجه در یک مقطعی پیشنهاد می‌شود در دولت تدوین شده در مجلس تصویب و بعد ابلاغ می‌شود، به این صورت نیست که ما در استانداری یک بودجه و گاوصندوق داشته باشیم که فارغ از بودجه مصوب و تخصیص یافته می‌توانیم اعتباری تخصیص بدهیم.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: اولویت‌هایی که به‌طور ویژه وجود دارد باید در شورای برنامه‌ریزی استان مطرح و دنبال شود ولی در مجموع اگر در پایان سال اعتبار مازادی از محل اعتبارات مازاد و یا سایر محل‌های اعتباری به استان تزریق شود می‌توان به این اولویت‌ها کمک کرد.

زارعی‌کوشا تصریح کرد: در جلسات کارگروه اشتغال و شورای مهارت موضوع باید دنبال شود تا از ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد بهره بگیریم.

وی در ادامه از اقدامات خوبی که در زمینه اجرای طرح سنجش سلامت و غربالگری که در استان انجام شده تقدیر کرد و افزود: این طرح خدمت بزرگی است که در سطح کشور و استان ما اجرا می‌شود.

استاندار کردستان یادآوری کرد: اجرای چنین طرح‌هایی در استان‌های محروم که مردم از تمکن مالی کمتری برخوردار هستند می‌تواند از خیلی آسیب‌ها پیشگیری کرد.

زارعی‌کوشا ابراز کرد: در حوزه جذب آموزشیار برای نهضت سوادآموزی با توجه به نیازی که در این خصوص در استان داریم پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه طرح آزادسازی مجموعه‌های ورزشی طرح بسیار خوب و دارای برکات چندبُعدی است، گفت: آسیب بزرگی که ما امروز در جامعه با آن مواجه هستیم ارتباطات محدود بین دانش‌آموزان و والدین است.

استاندار کردستان عنوان کرد: عدم ارتباط در حوزه تربیت فرزندان بسیار گران تمام می‌شود اگر بستری فراهم کنیم که مادر و دختر و پسر و پدر بتوانند باهم باشند و اوقات شاد چند ساعته را تجربه کنند بسیار ارزشمند است.

زارعی‌کوشا در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری گریزی زد و ادامه داد: بیانات معظم‌له مثل همیشه راهگشا خواهد بود قطعا سلامت مقام معظم رهبری و بازدید ایشان از دانشکده افسری خاری در چشم دشمنان است.

وی با بیان اینکه رهبری در جمع دانشجویان دانشکده افسری درباره اتفاقات اخیر تحلیل جامع و کاملی داشتند، ابراز کرد: ایشان در این سخنرانی فرمودند «قوم کرد و مردم کردستان هم مایه سربلندی و افتخار و هم مایه تقدیر است».

استاندار کردستان تشریح کرد: تمام اقشار و چهره‌ها از این نوع نگاه رهبری باید تقدیر و تجلیل کنند و این نگاه را به عنوان یک سند افتخار بیش از پیش تبیین کنیم.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند قوم کرد یک قوم پیشرفته و وفادار و معتقد نسبت به کشور، اسلام و نظام هستند، اضافه کرد: باید همه افراد و کسانی که به نوعی صاحب نفوذ و جایگاه هستند نسبت به این موضوع خاموش نباشند و به بهترین شیوه این بیانات را اطلاع‌رسانی و مورد تقدیر قرار دهند.

وی افزود: در اتفاقات اخیر دشمن بهانه‌ای به دست آورده و نمی‌خواهد به راحتی آن را از دست بدهند، مهسا امینی یک اسم رمز و کد برای آشوب بود دشمن همانطور که در سال 96 انتخابات و در سال 98 بنزین را رمز قرار داد مرگ خانم امینی را این بار به عنوان رمز انتخاب کرد.

استاندار کردستان اظهار کرد: همه از اتفاقی که برای خانم امینی افتاد ناراحت شدیم، اما غیرمنطقی‌ترین برخورد این است، در حالی که همه مسؤولان ابراز ناراحتی کردند، چنین برخوردی از سوی افرادی اتفاق افتاد و تخریب‌های زیادی را شاهد بودیم.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: گروهک‌های زبون در دعوت مردم به اغتشاش و حضور مردم در آرامستان چیزی اتفاقی نبود دشمنان به روز و به ساعت برنامه‌ریزی کرده بودند.

وی افزود: دشمنان آغاز سال تحصیلی را فرصتی برای ایجاد آشوب می‌دانستند و دنبال بهانه بودند که این بهانه با اسم رمز مهسا امینی بدستشان افتاد.

استاندار کردستان با بیان اینکه تمام رسانه‌های دشمنان به شدت پای کار آمدند و دنبال ایجاد اشوب و ناامنی در کشور ما هستند، گفت: با وجود تمام  تبلیغات سوء دشمنان در استان مشکل چندانی نداشته‌ایم هم به خوبی مدیریت شد و در کنار تلاش نیروهای امنیتی بصیرت بالای مردم اجازه نداند مشکل چندانی پیش بیاید.

زارعی‌کوشا خاطرنشان کرد: مردم کردستان با هر مذهب و گرایشی، مردم متدینی هستند که از هر چیزی بگذرند از دیانت خود نمی‌گذرند بصیرت مردم در عدم همراهی موجب شده دشمن در این استان به هدف خود نرسد.

وی تصریح کرد: البته نباید از دشمنی دشمن و طراحی آنها غافل باشیم دشمن دنبال این است که دانشگاه‌ها را پای کار بیاورد و ناهنجاری را در مدارس ما گسترش بدهد باید به‌طور جدی مراقب باشیم.

استاندار کردستان گفت: باید با تبیین و عقلانیت فضای مدارس را مدیریت و با حضور متنفذین و افراد توانمند روشنگری‌های لازم در مدارس انجام شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول