اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

364 پروژه دهه فجر در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

استاندار کردستان گفت: در دهه فجر امسال 364 پروژه به ارزش 4 هزار میلیارد تومان در استان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

364 پروژه دهه فجر در کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها اظهار کرد: هر نوع خدمتی بدون حضور رسانه و بدون پیوست رسانه‌ای ابتر و ناقص خواهد بود چرا که رسانه، رسایی برای یک خدمت ایجاد می‌کند به ویژه در شرایطی که ما هدف و سیبل ضد انقلاب هستیم و تمام تلاش آنها بر وارونه نشان دادن واقعیت‌های نظام است.

استاندار کردستان عنوان کرد: کار اصحاب رسانه در شرایط فعلی بسیار دشوار و از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با بیان اینکه موتور محرکه اغتشاشات در رسانه‌های ضدانقلاب مستقر بود، افزود: این می‌طلبد اصحاب رسانه در استان همچنان که تا کنون پرتلاش بوده‌اند در ادامه نیز بر همین اساس حرکت و دلسوزانه خدمات و واقعیت‌ها را بیان کند.

زارعی‌کوشا در ادامه با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: وضعیت امروز استان کردستان با روزهای آغازین انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته اما هنوز نارسایی و نیازهایی وجود دارد که باید با قدرت و توان مضاعف دنبال کرد.

وی تصریح کرد: تمرکز جدی دولت در استان بر این بود که پروژه‌های نیمه‌تمام را در حوزه عمرانی به پایان برسانیم و در حوزه اقتصادی نیز توسعه سرمایه‌گذاری را مورد توجه قرار داده‌ایم.

استاندار کردستان به تصویب نهایی اساسنامه منطقه آزاد مریوان بانه به عنوان قدم ارزشمند و با برکت برای استان نام برد و افزود: تعداد قابل توجهی از سرمایه گذاران از کشورهای خارجی به ویژه اقلیم کردستان عراق طرح‌های خود را ارائه و منتظر تحویل زمین و اقدامات اداری هستند.

وی به پروژه‌ها و خدماتی که برای دهه فجر آماده بهره‌برداری و یا آغاز به کار است، اشاره کرد و گفت: سامانه منتاک در دولت طراحی شده تا تمام پروژه‌ها در این سامانه ثبت شود.

استاندار کردستان افزود: پروژه‌های آماده بهره‌برداری با جزئیات کامل در این سامانه ثبت و اگر قابلیت افتتاح داشته باشد اعلام خواهد شد.

وی افزود: این سامانه در حال حاضر در حال بروزرسانی است و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: 344 پروژه با ارزش اعتباری 2 هزار و 268 میلیارد تومان  همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود، گفت: 20 پروژه نیز در این ایام به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته وی، تعداد پروژه‌های مورد افتتاح در ایام الله دهه فجر نسبت به مدت زمان مشابه از لحاظ ریالی 62 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه یک هزار و 677 میلیارد تومان پروژه هم در این ایام کلنگ‌زنی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مجموع حدود 4 هزار میلیارد تومان پروژه در ایام دهه فجر افتتاح و یا کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی به برخی پروژه‌های کلان در دست بهره‌برداری یا آماده کلنگ‌زنی گریزی زد و گفت: کلنگ‌زنی سه پروژه بزرگ عمران شهری توسط شهرداری سنندج، فراهم شدن ظرفیت اینترنت سری 5 در کردستان، افتتاح سایت گلخانه‌ای در سقز، کشتارگاه صنعتی دام سقز، احداث دو بلوک خوابگاه متاهلی، مجتمع فرهنگی هنری شهرداری سنندج، تبدیل کامل شبکه فشار ضعیف خطوط توزیع برق به کابل خودنگهدار، بهره‌برداری از فیبرنوری و توسعه شبکه اف.تی.تی.اچ و ... از مهمترین پروژه‌های در دست افتتاح و یا کلنگ‌زنی در ایام‌الله دهه فجر امسال است.

وی افزود: کمپ ترک اعتیاد ماده 16 هم به عنوان یک نیاز جدی در توسط دستگاه‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول