اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کردستان‌

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان از نجات دو کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کوه‌ آبیدر شهر سنندج خبر داد.

نجات ۲ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک در کردستان‌

پیام جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ساعت ۱۹و ۴۵ دقیقه دیروز پنجشنبه به دنبال اطلاع یافتن از گرفتار شدن دو کوهنورد در کوه آبیدر سنندج (خضر زنده)، ۴ تیم عملیاتی شامل ۱۳ نجاتگر  جمعیت هلال احمر استان با ۲ آمبولانس و ۲ خودروی امدادی کمک‌دار عازم این منطقه شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان افزود: با همکاری نیروهای امدادی، اورژانس، نیروی انتظامی و بسیج، دو کوهنورد در ارتفاعات خضرزنده کوه آبیدر پیدا شدند. 

وی بیان کرد: یکی از کوهنوردان به دلیل پیچ خوردگی در ناحیه مچ پا توسط نیروهای امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شد و کوهنورد دوم نیز به دلیل وجود علایم حیاتی نامناسب توسط نیروهای اورژانس به بیمارستان انتقال یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: با توجه به اینکه شاهد بارش برف و کولاک سنگینی در استان بودیم، در حال حاضر شرایط برای کوهنوردی مساعد نیست و توصیه می‌کنیم که کوهنوردان و مردم به کوه‌های اطراف شهر نروند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حدود هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول