اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

فعالیت مجمع جهانی شیعه شناسی در 129 کشور جهان

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: این مجمع جهانی 760 نماینده علمی و آکادمیک در 129 کشور جهان دارد.

فعالیت مجمع جهانی شیعه شناسی در 129 کشور جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، آیت پیمان ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان با اشاره به اینکه مجمع جهانی شیعه شناسی 760 نماینده علمی و آکادمیک در 129 کشور جهان دارد، اظهار کرد: این افراد یا اساتید برجسته دانشگاه هستند یا امام‌جمعه‌های عرب، عجم، هندی، افغانی و پاکستانی در کشورهای مختلف هستند.

وی افزود: این مجمع عهده‌دار فعالیت‌های علمی، تخصصی، پژوهشی و آموزشی شیعی با تمرکز سیاست وحدت، تبلیغ نظام اما در اثبات حقانیت تشیع و رد شبهات وارده بر تشیع در قالب همایش‌های علمی و کرسی‌های شیعه شناسی در جهان است.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی گفت: از دیگر فعالیت‌های مجمع تلاش برای کتب درسی 12 پایه مدارس شیعی خارج کشور یا متون درسی کرسی‌های شیعه شناسی است.

پیمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: در استان‌های غربی کشور بازآموزی معلمین، روحانیون و نیروهای سپاه اعم از بسیج یا آمران به معروف، مددکاران اجتماعی و نیروهای سازمان تبلیغات طرح و مصوبه‌ای با عنوان کارگاه‌های تخصصی شیعه شناسی تهیه شد.

وی ادامه داد: این طرح ابتدا در همدان و با هماهنگی امام جمعه از سال گذشته آغاز شد و تاکنون 2 هزار فرهنگی و حدود 600 روحانی آموزش‌ها را در سطوح مختلف دیده‌اند.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی با اشاره به اینکه در روند اجرای این طرح توافق‌نامه‌ای با استاندار همدان منعقد و طبق آن استانداری هزینه اساتید را مجمع عهده‌دار شد، افزود: پنج‌شنبه و جمعه هر هفته و دو ماه از تابستان اساتید خبره از قم در استان مستقر شده و کار آموزش را انجام می‌دهند.

پیمان گفت: مطالعه اجرای طرح در لرستان را با اشاره به وضع مذهب، گرایش فکری و اندیشه‌ای همچنین تهاجم فکری و فرهنگی از سال گذشته شروع کرده و جلساتی را در این زمینه با متولیان فرهنگ برگزار کردیم.

رئیس مجمع جهانی شیعه شناسی خاطرنشان کرد: در لرستان سیاست‌گذاری‌ها در زمینه علمی، پژوهشی و اجرای پروسه‌ها توسط مجمع انجام می‌شود و در استان تنها موضوع ساماندهی کلاس‌ها و کلاس گذاری است که هزینه‌ای به استان تحمیل نمی‌کند.

وی افزود: از استاندار لرستان قول گرفتم همان هزینه‌ای که استاندار همدان تقبل کرده پشتیبانی کند و ما هم به‌صورت غیرمستمر و هفتگی اساتید را به استان اعزام کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول