اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اقتدار غذایی، مهمترین برنامه دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برنامه تحولی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اقتدار غذایی است که تحقق آن امنیت پایدار غذایی، ارز آوری و ایجاد شغل پایدار را به دنبال دارد.

اقتدار غذایی، مهمترین برنامه دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، هوشنگ محمدی در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بر نهادینه کردن اقتدار غذایی تاکید کرد و افزود: ما پس از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی به اقتدار نظامی رسیده‌ایم و حرف برای گفتن داریم، امروز باید در حوزه اقتدار غذایی نیز باید حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان کرد: برنامه تحولی دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی اقتدار غذایی است که تحقق آن امنیت پایدار غذایی، ارز آوری و ایجاد شغل پایدار را به دنبال دارد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: لرستان باید نقش خود را در جایگاه تحول در حوزه کشاورزی تعریف کند، لرستان در بخشی از محصولات مانند حبوبات، متعلق به کل کشور است، بنابراین نگاه دست اندرکاران به کشاورزی لرستان ملی است.

محمدی بیان کرد: همه با هم باید برای احیا جهاد سازندگی گام برداریم، یعنی همه با هم می‌توانیم در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی به خودکفایی برسیم.

وی با اشاره به اینکه تولید محصولات کشاورزی در کشور  ۱۲۰ میلیون تن است، عنوان کرد: اما این رقم کافی نیست و باید به امنیت غذایی پایدار فکر کنیم.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌ها وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: یکبار برای همیشه باید پروند‌ه‌های حوزه کشاورزی را تعیین تکلیف کنیم. 

محمدی با بیان اینکه چهار میلیون و پانصد هزار تولید کننده در بخش کشاورزی داریم، عنوان کرد: این افراد تولید کننده هستند و زحمت تامین سفره ۸۵ میلیون نفر را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر برقراری عدالت در جهاد کشاورزی بیان کرد: با توجه به محول شدن تنظیم بازار به جهاد کشاورزی هم باید در بخش تولید و هم مصرف عدالت را برقرار کرد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما باید تحول‌گرا باشیم و در راستای مانع زدایی و پشتیبانی تولید گام برداریم.

محمدی تاکید کرد: اعتقاد دارم که بخش کشاورزی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را در نظام جمهوری تقویت کند.

وی افزود: برنامه علم پشتیبانی و حفظ کرامت کشاورزان باید مورد توجه قرار بگیرد، زیرا اگر ما صاحب این میز و تریبون هستیم به دلیل وجود همین تولیدکننده‌ها است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول