اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

‍ استمهال و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان سیل زده در دستور کار مجلس است

رئیس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: استمهال وام‌ها و پرداخت تسهیلات کم‌بهره در دستور کار است و بانک‌ها بر اساس قانون به استمهال تسهیلات به سیل‌زدگان پل‌دختر مکلف می‌شوند.

‍ استمهال و پرداخت تسهیلات کم‌بهره به کشاورزان سیل زده در دستور کار مجلس است

 محمد جواد عسگری روز پنج‌شنبه در جریان بازدید از برخی طرح‌ها و پروژه‌های شهرستان پل‌دختر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پل‌دختر اظهار کرد: تسهیلات کم‌بهره و کمک بلاعوض به سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر با برنامه‌ریزی درست و بر اساس روال قانونی پیگیری می‌شود و بانک‌های متولی در این زمینه مکلف خواهند شد.

 وی افزود: با گذشت سه سال از بحران سیل فروردین ماه سال ۱۳۹۸ در پل‌دختر، خدماتی صورت گرفته، اما در حد جلب رضایت مردم نبوده و کافی نیست.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات سیل‌زدگان شهرستان پل‌دختر در جلسه‌های برنامه‌ریزی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان لرستان ، بررسی و مورد تاکید وی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس بازدید‌های انجام شده شاهد این بودیم که رضایت‌مندی مردم پل‌دختر که دچار آسیب و خسارت زیادی در جریان سیل سه سال گذشته شدند، ایجاد نشده و در این راستا زمین معوض و کشاورزانی که زمین خود را از دست داده‌اند، تخصیص می‌یابد.

 عسکری یادآور شد: تلاش می‌شود دیواره‌های سنگی و بتنی در راستای جلوگیری از فرسایش خاک از طریق وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در پل‌دختر احداث شود.

 وی افزود: مطالبه و حق وضایع شده مردم پل‌دختر در سه سال گذشته از دستگاه‌های متولی پی‌گیری و پاسخ‌گویی آنها به مردم درخواست می‌شود که چرا طی این مدت ماموریت‌های محوله در حوزه خود را عملیاتی و اجرایی نکردند.

 رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۲ تا سه هفته آینده در صورت ایجاد شرایط لازم ، در جلسه این کمیسیون به اتفاق وزرای جهاد کشاورزی و نیرو و با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم پل‌دختر در مجلس راه‌کارها در جهت کمک به مردم و رفع مشکلات سیل‌زدگان منطقه ارائه می‌شود.

 وی افزود: پیشنهاد‌های پذیرفته شده در این جلسه کارشناسی شده و بر اساس زمان‌بندی مناسب، جهت اجرا به دستگاه‌های متولی ارائه خواهد شد.

عسکری یادآورشد: موارد بازدید شده و مطالبات و مشکلات مردم جمع‌بندی و در جلسه امروز با رئیس مجلس، استاندار لرستان و متولیان امر در مرکز این استان برگزار و در همین جلسه دستگاه‌ها باید پاسخ‌گو باشند.

وی افزود: مردم پل‌دختر، مردمی ولایت‌مدار و نجیب هستند که علی‌رغم فشارها و خسارات اما هم‌چنان پای نظام، ارزش‌ها و اهداف انقلاب هستند که این امر جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول