اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سایت پرواز شهید طهمورثی ساوه افتتاح شد

با حضور فرمانده یگان‌های ویژه ناجا کشور و جمعی از فرماندهان ناجا، سایت پرواز شهید طهمورثی ساوه به بهره‌برداری رسید.

سایت پرواز شهید طهمورثی ساوه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساوه، سردار سرتیپ حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه ناجا در حاشیه افتتاح این سایت پروازی با تبریک هفته نیروی انتظامی، این هفته را فرصتی مناسب برای تجلیل از تلاش‌های شبانه‌روزی سبزپوشان نیروی انتظامی دانست و گفت: هفته نیروی انتظامی فرصتی مناسبی است تا از تلاش‌های شبانه‌روزی این نیروهای خدوم یادی شود که بدون وقفه در شهرها، روستاها و مرزها با جان‌فشانی خودشان امنیت و آرامش را برای مردم فراهم می‌کنند تا مردم بدون نگرانی به فعالیت روزمره ادامه دهند.

وی افزود: امروز و در هفته نیروی انتظامی یک کار بسیار خوب و تخصصی و حرفه‌ای که طرفداران زیادی هم دارد در این شهر صورت گرفته و امید است با افتتاح این سایت پروازی اتفاقات خوبی در این رشته در سطح شهرستان و کشور رخ دهد.

کرمی با تقدیر از مسئولان استانی و شهرستانی به جهت تعامل و در اختیار قرار دادن این باند پروازی گفت: ورزش‌های هوایی طرفداران زیادی در کشور دارد اما علیرغم وجود امکانات فنی و تخصصی، زیرساخت‌های لازم آن‌طور که باید و شاید فراهم نشده است.

 

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا تصریح کرد: تعداد زیادی از علاقه‌مندان به این رشته به دلیل نبود امکانات به کشورهای هم‌جوار می‌روند در صورتی که در داخل کشور هم فضای لازم فراهم هست و هم امکانات و تجهیزات لازم موجود بوده و اساتید مجربی نیز در این زمینه نیز فعالیت دارند.

وی یکی از اهداف اصلی احداث این مرکز را جذب علاقه‌مندان به این رشته از سراسر کشور دانست و گفت: این مرکز در روزهای پنجشنبه و جمعه به صورت مستمر فعالیت خواهد داشت و همین امر می‌تواند علاوه بر جذب ورزشکاران این رشته، به بحث گردشگری، بازار و مسائل فرهنگی و اجتماعی رونق بیشتری ببخشد.

سردار کرمی افزود: با راه‌اندازی این مرکز پرسنل نیروی انتظامی، بسیج و کسانی که در راستای مأموریت‌های خودشان نیاز به آموزش فنون هوایی دارند می‌توانند با بهره‌مندی از این امکانات به اهداف مورد نظر خود برسند.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا همچنین ابراز امیدواری کرد که با استقبال طرفداران ورزش‌های هوانوردی در سطوح مختلف از ریز پرنده‌ها تا چتربازی و هواپیماهای فوق سبک از این سایت پروازی، بخش مهمی از نیاز ورزشکاران و علاقه‌مندان به این رشته را تأمین کرده و به توسعه آن کمک کنند.

وی با تأکید بر اینکه این ورزش در مسابقات ارتش‌های جهان و مسابقات بین‌المللی نیز جایگاه بسیار بالایی دارد تصریح کرد: احداث این مکان می‌تواند به رشد جوانان و علاقه‌مندان به این رشته کمک شایانی کند و علاقه‌مندان می‌توانند با تمرینات مداوم علاوه بر بالا بردن سطح آمادگی خود و شرکت در مسابقات جهانی، قدرت و توانمندی خود را به رخ کشورهای دیگر برسانند.

فرمانده یگان‌های نوپو نیز در این مراسم گستره توانمندی یگان‌های ویژه ناجا در هدایت انواع پرنده را یکی از اهداف راه‌اندازی این سایت پروازی عنوان کرد و گفت: توسعه و پویایی در ورزش‌های هوایی با استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود به منظور جذب و پر کردن اوقات فراغت جوانان در شهر ساوه و تبدیل آن به یکی از قطب‌های ورزش هوایی از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز است.

 

محسن ابراهیمی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مرکز در 3 فاز صورت گرفته است افزود: در فاز اول با تعاملات انجام شده با فرماندهی یگان‌های ویژه ناجا و مدیر جهاد کشاورزی استان و سایر مسئولین، زمین و باند متروکه با عقد قرارداد در اختیار این فرماندهی قرار گرفت و به منظور پرواز وسیله‌های پرنده، ترمیم و بازسازی شد.

وی افزود: در فاز دوم تجهیز مجموعه و استفاده از وسایل موتوردار، پاراموتور، کایت موتوردار و... با هدف توسعه و تبدیل مجموعه به سایت آموزش‌های هوایی و تخصصی پرنده‌های فوق سبک و استفاده از هواپیماهای مدرن و برگزاری جشنواره‌های پروازی و تفریحی و گردشگری ویژه جشنواره کارکنان و شهرستان جوانان و استفاده بهینه و چندمنظوره با تعامل هیئت ورزش‌های هوایی استان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌های نوپو تصریح کرد: در فاز سوم تجهیز مجموعه به تجهیزات شبیه‌ساز و استقرار تونل باد در مجموعه هوانوردی، آموزش و اقدامات ذکر شده در این مجموعه پروازی و آموزش‌های پالاگلایدر در سایت غرق‌آباد به‌صورت هدفمند در قالب تقویم برنامه‌های هوایی در طول سال در دستور کار خواهد بود.

 

به گزارش فارس پرش چتربازان از هلیکوپتر، انجام فنون رزمی توسط نیروهای ویژه پلیس و پرواز با هلی کوپترهای کوچک پلیس بخش‌هایی از این برنامه افتتاحی در ساوه بود.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعدادی از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این مجموعه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول