اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

منبع باز آب‌آشامیدنی سوادکوه + فیلم و عکس

باز‌بودن مسیر حدود ۴۰۰ متری انتقال آب تا مخزن و حضور آزاد مردم در داخل آن مسیر و تردد حیوانات مختلف که شست‌و‌شوی ظروف و حضور کودکان هم در آن مشاهده شد که سلامتی آب‌آشامیدنی را با تردید روبرو می‌کند.

منبع باز آب‌آشامیدنی سوادکوه +  فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، آب به عنوان مایع حیات نقش بی‌نظیری در زندگی بشر دارد و آلودگی یا احتمال آلودگی آن با حساسیت‌های درستی همراه است که در صورت آلودگی، انواع بیماری‌ها را شاهد خواهیم بود.

آب گلناب‌دره و دراسله به عنوان مهمتر‌ین منبع آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی است ولی وضعیت نامناسب مخزن آن در دراسله، نگرانی‌هایی را ایجاد کرد و البته این وضعیت نامناسب در برخی دیگر از مخازن تأمین آب را هم داریم.

 

باز‌بودن مسیر حدود ۴۰۰ متری انتقال آب تا مخزن و حضور آزاد مردم در داخل آن مسیر و تردد حیوانات مختلف که شست‌و‌شوی ظروف و حضور کودکان هم در آن مشاهده شد که سلامتی آب‌آشامیدنی را با تردید روبرو می‌کند.

 

* توجه لازم به سلامتی آب آشامیدنی

رشید حسنی که عضو شورای روستای دراسله دهستان ولوپی بخش مرکزی شهرستان سوادکوه است از پیگیری، رایزنی و نامه‌نگاری مختلف شهرستانی و استانی برای بررسی و اقدامات لازم برای مناسب‌سازی مسیر انتقال آب آشامیدنی مردم شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی خبر داد و گفت: انتقال آب آشامیدنی از دراسله، درآمد‌زایی برای آب و فاضلاب و دردسر برای اهالی روستا است که علاوه بر نگرانی بابت آلودگی آب برای هم شهرستانی‌های ما شاهد تخریب مسیر لوله‌گذاری‌ها و آسفالت هم هستیم.

 

وی به لزوم توجه لازم به سلامتی آب آشامیدنی اشاره کرد و افزود: شاهد حضور حیوانات اهلی و وحشی در آب بالا‌دست مخزن انتقال هم بودیم و در ایام کرونا گردشگران زیادی در آب بالادست حضور داشتند.

 

 

حسنی از درگیری اهالی با گردشگران در ارتباط با اهمیت آب آشامیدنی و لزوم نظافت آن خبر داد و خواستار توجه لازم مدیران مرتبط شد.

*هزینه ۱۰ میلیارد تومانی برای تصفیه‌خانه دراسله

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان سوادکوه به مشکلات موجود در مخزن آب آشامیدنی شهرستان در روستای دراسله اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های حفاظتی توسط شرکت مرتبط با استقرار ۷ نگهبان در طول شبانه‌روز انجام شد و تابلو‌های راهنما هم در مسیر نصب است.

 

محمد‌رضا اسماعیلی احداث ۳ دهنه پل در داخل مسیر تا مخزن را برای عدم ورود مردم به آن دانست و افزود: ۶ میلیارد تومان برای تصفیه‌خانه آب دراسله هزینه شد و ۴ میلیارد تومان نیاز است و ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

وی در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره حضور گردشگران در مسیر انتقال آب تا مخزن، گفت: در ایامی که شاهد حضور گردشگران و مسافران هستیم، آب دراسله را می‌بندیم و تنها از آب گلناب‌دره استفاده می‌کنیم و هیچ نگرانی وجود ندارد.

 

 

* تدابیر لازم حفاظتی برای آب آشامیدنی سوادکوه

آنچه مهم است سلامت آب آشامیدنی است و باز‌بودن مسیر انتقال آب و حضور افراد در آن و استفاده از آبی که چند‌متر پایین‌تر از آن به مخزنی می‌ریزید که بخش مهمی از آب آشامیدنی ۲ شهرستان را تأمین می‌کند، نگران‌کننده است و لازم است مدیران مرتبط استانی و شهرستانی تدابیر لازم حفاظتی را برنامه‌ریزی کنند.

 

 

عکس و فیلم: مهر‌علی رهنمای

گزارش: عمران اکبرنژاد

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول