اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پرستاری دامدار بابلسری از قوی زخمی + فیلم

پرنده مهاجر با تیمار داری رضا رمضانیان دامدار بابلسری به دامان طبیعت برگشت هر چند پس از تصمیمش مبنی بر معالجه این پرنده بعضی از دوستانش از احتمال جریمه چندین میلیونی از سوی نهادهای مرتبط را به وی می دادند و همچنین برخی‌ها از منفعت مالی فروش این پرنده می‌گفتند.

پرستاری دامدار بابلسری از قوی زخمی + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، چند روز گذشته یک بال قو زخمی که ظاهرا توسط شکارچیان در مزرعه پرورش ماهی و اردک یکی از اهالی روستای اوکسر شهرستان بابلسر سقوط کرده بود؛ توسط صاحب مزرعه معالجه و به دامان طبیعت برگشت.

به  سراغ رضا رمضانیان دامدار مهربان بابلسری رفتیم تا پای روایت مهربانی وی در روزهای که بحث شکار پرندگان داغ است، بنشینیم؛ وی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان بابلسر گفت: چند روز گذشته در مجموعه دامداری خود به همراه دوستانم در حال تماشا و فیلمبرداری  پرواز جمعی قوهای مهاجر بودیم که ناگهان متوجه سقوط یکی از آن پرندگان شدیم.

 

 بلافاصله بالای سر این قوی زیبا رفتم و با توجه به اینکه علاقه زیادی به پرندگان دارم و همچنین چندین‌بار اردک‌های آسیب‌دیده‌ی خودم را معالجه کرده بودم تصمیم گرفتم از این پرنده پرستاری کنم.

رمضانیان در پاسخ به این سوال که آیا دوستان شما پیشنهادهای دیگری برای بهره‌برداری اقتصادی یا رها کردن این پرنده به شما نداشتند، گفت: بنده سال‌هاست که پذیرای پرندگان مهاجر در مجموعه دامداری خود هستم و پس از تصمیمم مبنی بر معالجه این پرنده بعضی از دوستان هشدار جریمه چندین میلیونی از سوی نهادهای مرتبط می دادند همچنین برخی‌ها از منفعت مالی فروش این پرنده می‌گفتند اما با توجه به عشق و علاقه‌ای که به طبیعت و پرندگان دارم با مشورت و اطلاع دهیار و اعضای شورای روستای اوکسر از این قوی زیبا پرستاری کردم.

 

 

وی ادامه داد: این قو به دلیل شدت جراحت تا سه روز تقریبا بی‌هوش بود که به خواست خداوند اکنون با بهبودی این پرنده و همراهی مسؤولان روستا به محیط زیست شهرستان بابلسر تحویل دادیم که از پس از گذراندن دوران قرنطینه در تالاب سرخرود رهاسازی می‌شود.

 

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول