اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران، جمعه با حضور وزیر ورزش

استاندار مازندران با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران روز جمعه هفته جاری، گفت: برای برگزاری این همایش از وزیر ورزش و جوانان دعوت شده است.

تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران، جمعه با حضور وزیر ورزش

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، سفر روز گذشته احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران به این شهرستان رنگ و بوی دیگری داشت، این سفر یک روزه نه بازدید از دستگاه‌های دولتی، نه بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی، نه شرکت در نشست و همایش‌ها، بلکه استاندار مازندران برای دیدار با خانواده دو پهلوان طلایی کشتی آزاد و فرنگی جهان به آمل آمد.

حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران به همراه مسؤولان استانی و شهری حسین‌زادگان را همراهی کردند.

احمد حسین‌زادگان در نخستین گام به دیدار خانواده امیرحسین زارع در روستای کلاصفا بخش مرکزی رفت و در کنار والدین پادشاه سنگین وزن کشتی آزاد جهان که در میدان اسلو نروژ مدال طلا را از آن خود کرد، گفت: مازندران همیشه در ورزش سرآمد است و همانند دیگر عرصه‌های فرهنگی، علمی، پزشکی، نانو و فناوری جوانان این دیار شمال کشور خوش درخشیده و می‌درخشند.

وی با اعلام اینکه مدال‌آوری و طنین‌انداز کردن سرود جمهوری اسلامی در دنیا کار بسیار بزرگ، غرورآفرین و افتخارآفرین است، افزود: صمیمانه از خانواده این دو ورزشکار ارزشمند برای تربیت جوان پاک و توانمند قدردانی می‌کنم.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه خانواده اصل بسیار مهم و انسان‌ساز است، تصریح کرد: ما همیشه به یاد ورزشکاران و خانواده‌شان هستیم همچنین تجلیل از قهرمانان و مدال‎آوران از مهمترین اقدامات ما است و درآینده نزدیک انجام می‌شود.

امیرحسین زارع هم امروز به دلیل دعوت یکی از شبکه‌های تلویزیونی سراسری به مناسبت هفته نیروی انتظامی به پایتخت کشور سفر داشت و از طریق تماس تصویری با استاندار مازندران دیدار و گفت‌وگو داشت.

حسین‌زادگان برای دیدار با خانواده محمدهادی ساروی قهرمان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی جهان به سمت شهرک بسیجیان رفت و با مادر و خانواده این ورزشکار مقتدر دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با اعلام اینکه دعای مردم کشورمان همیشه بدرقه راه و کمک‌حال قهرمانان ملی است، اظهار کرد: باید از مادر پهلوان ساروی صمیمانه قدرشناسی کرد زیرا این فرد مردانه تمام هستی خود را برای فرزندش تقدیم کرد و فرزندی افتخارآفرین در دامن پاک خود پرورش داد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه آمل شهر بزرگی در صنعت، تولید، صادرات و ورزش است، گفت: آمل، بابل، ساری، تنکابن، جویبار و همه شهرهای مازندران دارای ظرفیت بالای ورزشی هستند و با ورود بخش خصوصی می‌توان کمک حال ورزشکاران بود.

این مسؤول با اعلام اینکه لازم است تا همه مسؤولان باید توجه زیادی به قهرمانان داشته باشند، خاطرنشان کرد: در ورزش‌های مختلف چه کشتی و دیگر ورزش‌ها مربیان متعدد دست به تربیت شاگردان می‌زنند و باید به مربیان سازنده ورزشکاران در شهرها توجه ویژه شود زیرا مربیان سازنده با سختی‌های فراوان در حال تلاش هستند و اگر کسی در المپیک یا میدان جهانی مدال‌آوری دارد باید دانست که از پایه در شهرها برای‌شان زحمت شبانه‌روزی کشیده شد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه مدیریت، هدایت و برنامه‌ریزی درست در فدراسیون کشتی توانسته شرایط را برای ورزشکاران مهیا کند، بیان کرد: علاوه بر وجود مربیان با تجربه و بادانش، وجود خانواده در آرامش و مدال‎آوری ورزشکاران بسیار مهم است هرچند در این بین نمی‌توان به نقش رسانه و خبر اشاره نکرد.

وی با اعلام اینکه لازم است تا برای تربیت نسل ورزشی توانمند در آینده، به رده پایه توجه جدی شود، ادامه داد: توجه به رده پایه از گذشته تاکنون کم بوده و در ورزش کشتی نیز به کشتی آزاد توجه بیشتر نسبت به فرنگی شد البته طی سال‌های اخیر کشتی فرنگی رشد بسیار خوبی داشت هرچند برای ورزش‌های مادر همانند دومیدانی و ژیمناستیک توجه کم بوده است.

استاندار مازندران بزرگترین افتخار برای هر خانواده را تربیت فرزند سالم و قهرمان دانست و خاطرنشان کرد: در بخش مالی و پشتیبانی متأسفانه به ورزشکاران توجه لازم نمی‌شود و این مهم باعث شده تا برخی کشورهای بیگانه و خارجی به آنها پیشنهادهای وسوسه‌انگیز و حتی پناهندگی دهند پس باید زمینه‌ها را برای سوءاستفاده بیگانگان از بین برد.

این مسؤول با اشاره به لزوم ایجاد ردیف اعتباری و بودجه‌ای در سطح کلان و دولت برای حمایت از قهرمانان ملی، متذکر شد: در فوتبال میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری و هزینه می‌شود ولی نتوانستیم در جام جهانی از مرحله گروهی بالا بیاییم ولی ورزشکاران در دیگر رشته‌ها در میادین المپیک، پارالمپیک و جهانی با کمترین دریافتی خوش می‌درخشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از مدال‌آوران المپیکی و جهانی مازندران روز جمعه هفته جاری، بیان کرد: برای برگزاری این همایش از وزیر ورزش و جوانان دعوت شده است.

حسین‌زادگان با اعلام اینکه باید ورزش کشتی از انزوا خارج شود و این دوره با درخشش کشتی‌گیران تلاش زیادی شده است، گفت: بخشی از اقدامات برای خروج از انزوا باید در سطح شهر و استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه آمل شهری ورزش‌خیز است و در روزهای گذشته بهروز عطایی به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی درخشش بی‌نظیر داشته است، ادامه داد: آمل صنعتی‌ترین شهر مازندران است و می‌توان ورود بخش خصوصی برای حمایت ورزشکاران را شاهد بود.

حسین‌زادگان افزود: دولت‌ها در بسیاری مواقع به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای نمی‌توانند حمایت مطلوب داشته باشند ولی بخش خصوصی با ورود به میدان می‎توانند حامی خوبی باشند.

وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از قهرمانان مدال‎آور جهانی در روزهای آینده، گفت: ورزشکاران از افتخارات ما هستند و باید از سوی منابع منطقه‌ای، بخش خصوصی و منابع دولتی حمایت لازم انجام شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: علاوه بر دیدار با ورزشکاران و خانواده مردان مدال‌آور جهانی با هماهنگی مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از خانواده ورزشکارانی که نتوانستند کسب مدال داشته باشند دیدار انجام می‌شود.

به گزارش فارس، والدین مدال‌آوران در این دیدار صمیمانه استاندار مازندران، مسؤولان استانی و شهری با ورزشکاران از سختی‌های راه کسب مدال، استرس مسابقات، برخی حق و ناحقی‌ها، عدم توجه مسؤولان و قول‌های بی‌سرانجام سخن گفتند.

گزارش از قربانعلی مسافر

انتهای پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول