اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

دورهمی اربعینی که تبدیل به قرارگاه جهادی شد/جمعه‌های عاشقی برای ساخت خانه محرومان

مسؤول قرارگاه جهادی شهید اندرزگو گفت: این قرارگاه با تشکیل و دورهمی دوستان اربعینی تشکیل شد و به مرور زمان این کار جهادی تبدیل به قرارگاه جهادی شد و الان هم کارگروه‌های مختلف جهادی داریم.

دورهمی اربعینی که تبدیل به قرارگاه جهادی شد/جمعه‌های عاشقی برای ساخت خانه محرومان

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جهادگران نام‌آشناترین مهربانان هستند؛ همان‌ها که  دور هم جمع شدند تا مردم دوردست‌ها هم از خدمات برخوردار شوند‌.

شاید در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند اما برای هدف حاضر هستند جانشان را هم بدهند و تنها با حضور در مناطق محروم و ارائه خدمت است که آرامش می‌گیرند.

این ایثارگران شاید از ابتدا که وارد این مسیر می‌شوند تصورشان چیز دیگری بوده ولی از وقتی وارد این مسیر شدند محال است از این فرصت خدمت دست بردارند.

به سراغ مصطفی صاحبی از قرارگاه جهادی شهید اندرزگو رفتیم؛ قرارگاه جهادی که در بخش‌های مختلف فعالیت‌های متعدد و مختلفی در زمان‌های خاص و بنا بر نیاز مردم ارائه می‌کند.

* ساخت خانه‌های محرومان با شعار جمعه‌های عاشقی

مصطفی صاحبی مسؤول قرارگاه جهادی شهید اندرزگو در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: از فعالیت‌های قرارگاه شهید اندرزگو بحث عمرانی است که هر هفته جمعه‌ها با شعار جمع‌های عاشقی چندسالی هست که برای ساخت خانه محروم و محرومیت‌زدایی حضور پیدا می‌کنند، الحمدالله به لطف الهی در این زمینه ساختمان‌های متعدد محرومان ساخته شده است.

* روزهای پُرکار قرارگاه در شرایط کرونایی

دیگر عرصه فعالیت این قرارگاه بحث کرونا بود زمانی که ترس و اضطراب جامعه را فرا گرفت بچه‌های گروه جهادی آمدند و کارگاه تولید ماسک را شروع کردند؛ از ضد عفونی معابر، پخش محلول ضدعفونی، بین خانواده‌ها و دستکش و گان بین مشاغل پرخطر، در اختیار قرار دادن مواد اولیه تولید ماسک به کارگاه‌های تولیدی شهرستان و استان و آغاز به کار خط تولید ماسک در محمودآباد ....

*تداوم کمک‌های مومنانه

مسؤول قرارگاه جهادی شهید اندرزگو بیان می‌کند: یکی دیگر از اقدامات و برکات این ایام پس از فرمان مقام معظم رهبری  تهیه و توزیع بسته‌های کمک‌های مومنانه بود که همچنان در حال انجام است و هر ماه یک‌بار در دستور کار قرار می‌گیرد.

پخت غذای گرم از دیگر فعالیت‌های ‌قرارگاه جهادی شهید اندرزگو است که امسال هم به لطف الهی در ماه مبارک رمضان همانند سنوات گذشته پخت سحری گرم برای نیازمندان داشتیم که به میزان ۱۰ هزار پرس غذا امسال تهیه و توزیع شد.

*اجرای سرود سلام فرمانده در روز جهانی قدس

اجرای سرود سلام فرمانده در روز جهانی قدس امسال یکی از کارهای شایسته‌ این کارگروه بود که در راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان بابل جمع بسیار عظیمی از خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان دهه نودی اجرا کردند که دست‌کم برآورد ما حضور بیش از یک‌هزار کودک بود که با خانواده‌هایشان  در این تجمع عظیم مادران قاسم پرور حضور یافتد و سرود سلام فرمانده را اجرا کردند و تاثیرات بسیار خوبی داشت.

* ورود قرارگاه در بحث جمعیت

صاحبی اظهار می‌کند: از دیگر اقدامات این قرارگاه جهادی بحث خانواده و جمعیت بوده که جز مسائل مهم کشور به‌ویژه استان است و در این زمینه پنج کارگروه جهادی تشکیل شد.

 

وی خاطرنشان می‌کند: باتوجه با اهمیت بحث خانواده، در ۲۲ شهرستان مازندران نماینده در بحث خانواده و جمعیت داریم که این فعالیت به‌صورت استانی شکل می‌گیرد و ان‌شالله در هفته جمعیت  تجمع‌ها و همایش‌های مختلف و متعددی در سطح موضوع جمعیت در دانشگاه‌ها و سایر برگزار خواهد شد.

 

موضوع مهم دیگر تحت عنوان ستاد اربعین است که از سال ۹۳ ایام اربعین در کربلا حضور پیدا کرده و خدمات فرهنگی ارائه می‌کنند؛ درواقع باید گفت، این قرارگاه با تشکیل و دورهمی دوستان اربعینی تشکیل شد و به مرور زمان این کار جهادی تبدیل به قرارگاه جهادی شد و شکل خودش را گرفت و الان هم کارگروه‌های مختلف جهادی داریم.


* خاطره شیرین

خاطره شیرینی که طی این مدت برایم به یادگار ماند این بود که در ایام کرونا برای ساخت ژل محلول ضدعفونی کننده مدت‌ها بود که دنبال فرمول ساختش بودیم و با شرکت‌های مختلف صحبت کردیم که به چه شکلی ساخته می‌شود متاسفانه همه جواب منفی به ما می‌دادند.

تا اینکه یک روز جوانی به مجموعه اندرزگو آمد و مرا صدا زد که من شما را کار دارم و گفت که من با بسیج و قرارگاه جهادی ارتباطی ندارم اما در فضای مجازی مصاحبه شما را دیدم و احساس کردم می‌توانم به شما کمک کنم، در پاسخ گفتم آیا شما می‌توانید ژل ضدعفونی درست کنید؟ گفت؛ این کار، کاردستی من است؛ زمان گذاشتیم شب ساعت ۱۰ بیاید که دقیقا سر ساعت با یک سری وسایل مورد نظر آمدند و هم ژل را درست کردند و هم دستور کامل ساخت آن را به ما آموزش دادند.


حرف ما و همه جهادگران این است که در این مسیری که وارد شدیم تمام تلاش‌مان را به‌کار می‌گیریم و محال است از این مسیر دور شویم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول