اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

رفع تداخل‌های اراضی کشاورزی و منابع ملی تا سال آینده

رئیس سازمان امور اراضی کشور از رفع تداخل‌ها بین مردم و دولت در زمینه اموز اراضی تا سال آینده خبر داد.

رفع تداخل‌های اراضی کشاورزی و منابع ملی تا سال آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، صفدر نیازی رئیس سازمان امور اراضی کشور سفر خود به مازندران را برای رسیدگی به ۲ هدف در امور اراضی اعلام کرد و گفت: هدف اول رفع تداخلات قوانین موازی بر روی یک عرصه واحد بود، چون بعد از اصلاحات اراضی و ملی شدن آن در سال ۱۳۴۱ همواره اختلافاتی میان مردم و ادارات کل منابع طبیعی وجود داشته که طبق قانون ابلاغ شده در سال ۱۳۹۴ قرار شد اختلافات توسط خود وزارت و سازمان‌های جهاد کشاورزی حل و فصل گردد.

وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی پنج تعهد در مجلس برای وزارت تعیین کرد که یکی از آن‌ها رفع تداخل و صدور سند کشاورزی بود و طبق هدف گذاری وزرات قرار است تمام تداخلات تا سال ۱۴۰۲ حل گردد تا دیگر اختلافی بین مردم و دولت نباشد.

نیازی با بیان اینکه براساس ماده ۹ قانون حدنگار وزارت جهاد کشاورزی همکار اداره ثبت است، گفت: اداره ثبت هم قرار است تا پایان چهار سال دولت سیزدهم صدور اسناد کشاورزی را به پایان برساند.

رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: مازندران در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی قطب تولید به حساب می‌آید و در تامین امنیت غذایی کشور نقش بسزایی دارد به همین دلیل حفظ زمین در این استان به سایر مسائل اهمیت دارد و از آنجاییکه در چند سال اخیر با هجوم سرمایه داران برای، تخریب تغییر کاربری و سرمایه گذاری انجام شده به همین دلیل برنامه‌هایی برای جلوگیری از این اتفاق تدوین شده است تا با متخلفین برخورد شود.

نیازی گفت: هموطنان در هرجایی از کشور اگر تخلفی در زمینه تجاوز و تخریب مشاهده کردند می‌توانند با سامانه ۱۳۱ که به تازگی طراحی شده، گزارش کنند.

انتهای پیام/۸۶۰۳۵/ غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول