اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

برف و باران و سرما در راه مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: باعبور سامانه سرد بارشی از اواخر امروز شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش محسوس دما و بارش برف در ارتفاعات هستیم.

برف و باران و سرما در راه مازندران

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: از امروز مجددا با نفوذ سامانه ناپایدار انتظار داریم از سمت غرب استان به‌تدریج شاهد بارش باران و همچنین کاهش دما باشیم که این کاهش دما روز پنج‌شنبه محسوس خواهد بود.

وی با اشاره به هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران، افزود: باعبور سامانه سرد بارشی از اواخر روز چهارشنبه ۲۲ تا اواخر وقت پنج‏شنبه ۲۳ آذر ماه امسال شاهد بارش باران، وزش باد نسبتاً شدید،کاهش محسوس دما وبارش برف در ارتفاعات هستیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه از عصر چهارشنبه نیمه غربی استان و روز پنج‌شنبه کل استان درگیر بارش می‌شود، تصریح کرد:  آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در ترددهای جاده‌ای از مخاطرات این سامانه بارشی است‌.

اسدی اضافه کرد: باتوجه به فعالیت این سامانه بارشی بر احتیاط در تردد جاده‌تی، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، و سایر اقدامات پیشگیرانه تاکید شده است.

وی با اعلام اینکه علاوه بر تداوم بارندگی در ارتفاعات هم بارش برف را خواهیم داشت، یادآور شد: براساس نقشه‌های هواشناسی، روز جمعه هم جو پایداری در استان حاکم می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران بیان کرد: روزهای شنبه و یک‌شنبه شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری همراه با افزایش نسبی دما هستیم.

اسدی گفت: دریای مازندران نیز مواج پیش‌بینی می‌‌شود.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول