اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان شهریور ماه جاری؛

مسکن مهر فرهنگیان خراسان جنوبی واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: تا پایان شهریور ماه امسال واحدهای مسکونی فرهنگیان متقاضی مسکن مهر استان تحویل داده می‌شود.

مسکن مهر فرهنگیان خراسان جنوبی واگذار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حمیدرضا وردی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش شهرستان درمیان با بیان این که تعداد 2 هزار و 600 متقاضی فرهنگی واجد الشرایط  مسکن مهر در استان وجود دارد، اظهار داشت: تاکنون واحدهای مسکونی یک‌هزار و 60 نفر واگذار شده و مابقی تا شهریور صاحب‌خانه می‌شوند.
وی با اشاره به فعالیت 106 آموزشگاه قرآنی در مدارس استان از افتتاح 146 آموزشگاه قرآنی دیگر در سال تحصیلی آینده خبر داد و تصریح کرد: در تابستان سال جاری 36 هزار نفر روز کار از دانش‌آموزان استان در اجرای طرح‌های هجرت سه با بسیج سازندگی استان همکاری دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 29 هزار و 406 نفر از فرهنگیان استان عضو بیمه طلایی فرهنگیان هستند، ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان عضو بیمه طلایی فرهنگیان خراسان جنوبی نسبت به سال گذشته 89 درصد رشد داشته است.
وردی از اتمام سند توسعه 20 ساله آموزش و پرورش استان خبر داد و یادآور شد: در این سند برای سواد تعاریف و رتبه‌بندی‌های جدیدی ارائه شده که ابتدایی‌ترین نوع سواد در این سند سواد خواندن و نوشتن است.
وی از سواد اجتماعی، بهداشتی، فرهنگی و اقتصادی به عنوان تعارف دیگر از سواد در این سند یاد کرد و ابراز داشت: برای برقراری عدالت آموزشی و استفاده بهینه از منابع مالی، تجهیزات آموزشی و امکانات موجود تعداد 28 مجتمع آموزشی و پرورشی شهری در سطح استان ایجاد می‌شود که از این تعداد دو مجتمع در شهرستان درمیان قرار دارد.
مدیر آموزش و پرورش درمیان نیز گفت: استفاده بهینه از نیروی انسانی، شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و جذب آنها، اجرای طرح غنی‌سازی دروس ریاضی و علوم تجربی و تشکیل 17 مجتمع آموزشی و پرورشی روستایی و دو مجتمع شهری برای برقراری عدالت آموزشی از مهم‌ترین اقدامات آموزش و پرورش درمیان در سال تحصیلی گذشته به شمار می‌رود.
محمد حسین بهدانی برگزاری کلاس‌های تولید محتوای الکترونیکی و آموزش IT، توزیع وسایل کمک آموزشی بین مدارس نیازمند، ساماندهی و شناسایی مدارس آسیب‌پذیر برای اجرای طرح
 مهارت‌های زندگی و تعیین مدارس مجری و خرید وسایل کمک آموزشی برای مدارس را از دیگر اقدامات این مدیریت در سال تحصیلی گذشته برشمرد.
وی با اشاره به بهره‌برداری از پنج آموزشگاه با اعتباری بالغ بر 387 میلیون تومان در سال گذشته تصریح کرد: در حال حاضر عملیات احداث چهار آموزشگاه سطح شهرستان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 324 میلیون تومان در حال احداث است.
فرماندار درمیان از آموزش و پرورش به عنوان مهم‌ترین و گسترده‌ترین نهاد اجرایی شهرستان یاد کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت آموزش و پرورش درمیان در شرایط فعلی تربیت نسلی مومن و متعهد با توجه به شرایط جغرافیایی شهرستان به منظور مقابله با تهدیدات فرهنگی عناصر ضد انقلاب و استکبار است.
رجبعلی براتی با بیان اینکه درمیان با دارا بودن قریب 13 هزار دانش‌آموز دومین جمعیت دانش‌آموزی استان را دارا است، ادامه داد: برگزاری کنکور در شهرستان مرزی درمیان یکی از تأثیرگذارترین و مهم‌ترین فعالیت آموزش و پرورش شهرستان در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.
وی از شرکت 800 داوطلب آزمون سراسری در کنکور90 از درمیان خبر داد و یادآور شد: آنچه آموزش و پرورش را از سایر دستگاه‌ها متمایز می‌کند ارتباط آن با فکر انسان و تقویت بنیه اعتقادی نسل جوان است.
در ادامه از تلاش‌های محمد حسین بهدانی قدردانی شد و حسین اژدری به عنوان سرپرست آموزش و پرورش درمیان معرفی شد.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول