اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده بسیج ناحیه یزد اعلام کرد:

شرکت 40 هزار نفرروز در طرح هجرت یزد

خبرگزاری فارس: فرمانده ناحیه بسیج یزد از شرکت بیش از 40 هزار نفرروز در طرح هجرت3 بسیج سازندگی استان یزد خبر داد.

شرکت 40 هزار نفرروز در طرح هجرت یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علیرضا شبانی ظهر امروز در نشست خبری فعالیت‌های بسیج سازندگی استان یزد اظهار داشت: بسیج ناحیه یزد در اجرای طرح هجرت3، بیش از 40هزار نفرروز ماموریت دارد که این افراد در قالب فعالیت‌های مختلف مشغول خدمات‌رسانی به مردم به ویژه در روستاها هستند.
وی با بیان اینکه جوانان با شرکت در اردوهای طرح هجرت3 در عرصه کشاورزی در بخش مبارزه با آفات، برداشت محصول و .. حضور یافته‌اند، بیان کرد: زیباسازی و مرمت مدارس، تعمیر میز و نیمکت‌ها و ... نیز از جمله اقداماتی است که در حیطه آموزش و پرورش انجام میشود.
شبانی تصریح کرد: بسیج سازندگی با اجرای این طرح توانسته در کنار کمیته امداد امام خمینی (ره)، تلاش‌های مؤثری در عرصه محرومیت‌زدایی داشته باشد.
وی با بیان اینکه طرح هجرت3 حتی با بهزیستی نیز همکاری‌هایی دارد و در عرصه فعالیت‌های این سازمان نیز وارد عمل شده است، افزود: مشاوره به خانواده‌ها، پیشگیری از اعتیاد، آگاهی دادن به جوانان در مورد اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی از جمله این فعالیت‌هاست.
شبانی عنوان کرد: در عرصه‌های فرهنگی نیز برای حفظ و انسجام و تنوع کاری اردوهای بسیاری توسط بسیج سازندگی انجام شده است.
فرمانده بسیج ناحیه یزد، فعالیت در عرصه‌های اشتغال، نهضت سوادآموزی، بهداشت و درمان، تعمیر و مرمت و ... را از مهم‌ترین فعالیت‌های بسیج سازندگی در قالب در طرح هجرت3 برشمرد و این اقدامات را گامی موثر در راستای محرومیت‌زدایی از نقاط مختلف استان دانست.
شبانی با تشریح نحوه فعالیت بسیج سازندگی عنوان کرد: سازمان‌های طرف قرارداد، کارهای مدنظر خود را مشخص میکنند و بسیج سازندگی نیز در قالب اردوهایی، نیروهای داوطلب خود را برای انجام این فعالیت‌ها بسیج می‌کند.
وی با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان از طرح هجرت3 در تابستان امسال بیان کرد: استقبال از برنامه‌های این اردو امسال افزایش 70 درصدی داشته است به نحوی که سال گذشته 10 هزار نفر روز و امسال بیش از 40 هزار نفر روز در این اردوها شرکت کرده‌اند.
شبانی اضافه کرد: این اردوها از اول تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی داخل و خارج از استان توسط بسیج سازندگی خبر داد و افزود: امسال 300 نفر در اردوهای مشهد، قم و جمکران و بیش از 120 نفر در اردوهای یکروزه حرم مطهر امام خمینی (ره) شرکت داشتند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول