اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان‌های تهران و البرز؛

شناسنامه امنیتی برای اراذل و اوباش صادر می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان‌های تهران و البرز از صدور شناسنامه امنیتی برای اراذل و اوباش استان‌های تهران و البرز خبر داد.

شناسنامه امنیتی برای اراذل و اوباش صادر می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استان‌های تهران و البرز، نادر سرکاری با بیان اینکه تمام سوابق و اقدامات اراذل و اوباش در شناسنامه‌های الکترونیکی ثبت خواهد شد، اظهار داشت: طرح احضار و کنترل برای این افراد برقرار خواهد شد و در مقاطع زمانی متفاوت احضار شده و عملکرد این افراد دائما تحت نظارت پلیس خواهد بود.
وی در ادامه از دستگیری 96 اوباشگر شاخص از آغاز سال‌جاری خبر داد و تأکید کرد:  در چهار ماه نخست سال‌جاری، 181 نفر از اخلالگران نظم و امنیت عمومی در سطح دو استان تهران و البرز شناسایی شده‌اند.
این مسئول گفت: از این تعداد 96 تن به عنوان اراذل و اوباش شاخص شناسایی شده که 95 تن از این افراد احضار و برای این افراد شناسنامه امنیتی صادر شده است و این افراد به صورت دائمی تحت نظارت پلیس هستند و همیشه باید به یاد داشته باشند که پلیس ناظر بر اعمال آنها است.
وی با بیان اینکه از میان اوباشگران شناسایی شده، 96 تن دستگیر شدند، گفت: 44 تن از این اوباشگران به دستور مقام‌قضائی راهی زندان شده و مابقی با اخذ تعهد آزاد شدند.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران و البرز با بیان اینکه سال گذشته نیز 250 نفر از اوباشگران توسط پلیس امنیت دستگیر شدند، گفت: از این میان 145 نفر از این اوباشگران با حکم قضائی راهی زندان شدند.
وی افزود: مأموران پلیس امنیت در سطح دو استان تهران و البرز در سال گذشته، 575 نفر از اخلالگران نظم و امنیت جامعه را شناسایی کردند که از این میان 510 نفر احضار و دارای شناسنامه امنیتی شدند.
سرکاری با بیان اینکه تمام سوابق و اقدامات این افراد در شناسنامه‌های الکترونیکی ثبت خواهد شد، گفت:‌ طرح احضار و کنترل برای این افراد برقرار خواهد شد و در مقاطع زمانی متفاوت احضار می‌شوند و عملکرد این افراد دائما تحت نظارت پلیس خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیشترین دستگیری اوباشگران در شهرستان‌های کرج، شهریار و ورامین بوده است، گفت: تمام اراذل و اوباش شاخص دارای سوابق کیفری از جمله نزاع، سرقت و ... هستند و از میان اراذل دستگیرشده هیچ متهم تحت تعقیبی وجود نداشته است.
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران و البرز با بیان اینکه شناسنامه امنیتی تنها برای اراذل و اوباش شاخص صادر می‌شود، گفت: این افراد به صورت همیشگی تحت نظارت و کنترل پلیس بوده و موظفند در مقاطع زمانی خود را به پلیس معرفی و ماموران را در جریان عملکرد و محل سکونت خود قرار دهند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول