اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اردبیل در مجلس:

جهاد دانشگاهی محل اداره کشور متکی بر علم است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: دنیا باید با علم جهت‌دار اداره شود و جهاد دانشگاهی با همین نیت الهی و علمی در کشور شکل گرفته است.

جهاد دانشگاهی محل اداره کشور متکی بر علم است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد صبور پیش از ظهر امروز در همایش همت جهادی در جهاد دانشگاهی اردبیل اظهار داشت: بنیان‌گذاری جهاد دانشگاهی براساس تقوای الهی و بر اساس جهت دادن به علم به عنوان قوه مفکره و قوه عاقله و نیاز اساسی جامعه دانشگاهی کشورمان شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه نیاز اساسی مردم و کشور به این جهاد مقدس علت تشکیل آن بوده است، افزود: این نهاد در هر زمان و مکانی به نحو احسن توانسته مسئولیت سنگین خود را به انجام برساند چرا که نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی حمایت مردم و روحانیت را در همه حال به همراه خود داشته و دارد.
صبور به توفیقات جهاد دانشگاهی اردبیل در سال‌های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: در سطح استان نیز با وجود ذخایر غنی و فراوان در سطح کلان جهاد دانشگاهی توانسته مدارج بالایی را طی کند.
این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: جهاد دانشگاهی استان اردبیل با توجه به استعدادهای‌ بالقوه‌ای و ذاتی این استان همچون کشاورزی، دامداری، گردشگری، تجارت، تولید ثروت، انرژی گرمایی و ... باید دقیقا برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای استان را در مسیرخود هدایت کند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این مراسم دیگر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و کار فرهنگی در حوزه مسئولیت جهاد دانشگاهی است که در دو دهه اخیر یک تحول جدی و بنیادی هم در شرح وظایف و هم در ماموریت‌ها با توجه به تقاضاها و مطالبات اجتماعی صورت گرفته است.
قاسم محمدی اضافه کرد: درگذر عمر پر برکت انقلاب اسلامی در این حوزه جهاد دانشگاهی به یک بلوغ جدی و رشد قابل توجه رسیده است که توفیقات این نهاد در سال‌های اخیر از جمله ایجاد مرکز ناباروری و درمان این بیماری در اردبیل از جمله این‌هاست.
وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در دنیا به عنوان یک مجموعه پیشرفته پژوهشی تحقیقاتی که 80 درصد لازمه یک نگاه و بینش تحقیقی و پژوهشی در زندگی امروزی در فرهنگ تخصصی و اختراعی است نقش‌آفرینی می‌کند.
عضوکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: جهاد دانشگاهی امروز موسسات و نهادهایی را مدیریت می‌کند که در حوزه سلامت، اندیشه و پژوهش توانسته مقام‌هایی ارائه بدهد و در حوزه دانشجویان و دانش‌پژوهان توانسته مدل‌هایی را طراحی کند.
محمدی به نامگذاری امسال به نام سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی با طرح‌ها و برنامه‌هایی که ارائه داده رشد و بالندگی خود را نشان داده و امروز این نهاد در کنار سایر نهادهای انقلابی و ولایی دیگر توانسته به رشد و کمال مطلوب دلخواه خود دست یابد.
محمدی با بیان اینکه نگاه‌ها به جهاد دانشگاهی باید یک نگاه جهادی و قرآنی باشد، ادامه داد: این بنیان‌گرایی دینی با محوریت ولایت است و امروز کشور ما بعد از هشت سال جنگ تحمیلی دچار جنگ نرم به شکل‌های مختلف شده و نیاز به هوشمندی همه آحاد ملت دارد.
وی افزود: در حوزه‌های مختلف پژوهش، اختراعات و اکتشافات ایران اسلامی شدیدترین جنگ‌ها را تجربه می‌کند و جهاد دانشگاهی باید با وارد شدن به تکنولوژی‌های نوین، فناوری نانو، سلول‌های بنیادی و ... بتواند در این رزمایش‌های علمی در دنیا حرف نخست را بزند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، محققان، مدرسان، دانشجویان، فراگیران مراکز آموزشی و پزشکان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز حضور داشتند از اعضای جهاد دانشگاهی این استان و برندگان مسابقات فرهنگی گلستان جهاد، دارت خواهران و دانشجویان نمونه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل تجلیل شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول