اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی

طبق مصوبه مجلس؛

اشتغال کارکنان گمرک به بازرگانی خارجی به اخراج آن‌ها از خدمت منجر میشود

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس مقرر کردند که اشتغال کارکنان گمرک به امر بازرگانی خارجی یا کارگزاری گمرکی یا هر نوع حرفه دیگر که با تشریفات گمرکی مرتبط باشد، ممنوع است و متخلفین با حکم مراجع رسیدگی به تخلفات اداری، به اخراج از خدمت در گمرک محکوم میشوند.

اشتغال کارکنان گمرک به بازرگانی خارجی به اخراج آن‌ها از خدمت منجر میشود
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه امور گمرکی مواد دیگری از این لایحه را بررسی و تصویب کردند.
 
بر اساس مصوبه مجلس،‌مقرر شد وسایل نقلیه و کالاهایی که به صورت عبوری، ورود موقت، ورود موقت برای پردازش یا مرجوعی وارد کشور می‌شود و وسایل نقلیه‌ای که به استناد جواز عبور بین‌المللی وارد کشور می شود، چنانکه در مدت مقرر برای خروج از کشور یا تحویل به گمرک به غیر از موارد قوه قهریه مراجعه نکنند، به تصویب رئیس گمرک به ازای هر روز تاخیر مشمول جریمه نیز از 200 هزار تا یک میلیون ریال می‌شود.
 
در تبصره این ماده تصویب شد مواردی که وجه تعهد یا تضمین دریافت شده از صاحب وسیله نقلیه یا کالا به درآمد واریز شده و یا جرم قاچاق به مراجع قضایی گزارش شده باشد، از حکم این ماده مستثنی است.
 
خانه ملتی‌ها مقرر کردند هر گاه در اظهارنامه‌هایی که برای ترخیص کالا، تسلیم گمرک می‌شود مشخصات کالا بر خلاف واقع اظهار شده باشد ولی این خلاف اظهار متضمن زیان مالی دولت نشود و کشف آن مستلزم اخذ تفاوت نباشد به تشخیص رئیس گمرک محل، جریمه‌ای که حداقل آن 500 هزار ریال و حداکثر آن یک میلیون ریال است، اخذ و با اجازه کتبی رئیس گمرک محل اظهارنامه تسلیمی اصلاح می‌شود.
 
در تبصره این ماده تعیین شد در مورادی که اظهار خلاف از مصادیق تخلفات و قاچاق موضوع این قانون نباشد ولی کالا ممنوع‌الورود باشد، گمرک در این موارد وفق مقررات ماده 105 این قانون اقدام می‌نماید و علاوه بر آن جریمه موضوع این ماده نیز اخذ می‌شود.
 
بهارستان‌نشینان در ماده 111 تصویب کردند مرتکبین تخلف از مقررات گمرکی که جریمه از آنها مطالبه می‌شود، هر گاه نسبت به اصل جریمه یا میزان آن که توسط رئیس گمرک محل تعیین شود، اعتراض داشته باشند، می‌توانند قبل از ترخیص یا پس از تودیع یا تعمیم آن در گمرک محل، اعتراض خود را با دلایل ومدارک به منظور ارجاع به مراجع رسیدگی به اختلافات گمرکی به گمرک مربوطه تسلیم نمایند.
 
مجلسی‌ها در تبصر این ماده مقرر کردند در تمام موادی که توسط رؤسای گمرک جریمه برای تخلفات گمرکی تعیین می‌شود، باید دلایلی که ملاک تعیین میزان جریمه قرار گرفته است، به وضوح و به طور کامل در صورت مجلس تخلف قید و امضا شود و یک نسخه از آن به بازرسی گمرک ایران ارسال شود و در مقابل وصول جریمه‌ها بلافاصله رسید رسمی صادر و به پرداخت کننده تسلیم شود.
 
وکلای ملت در ماده 112 لایحه امور گمرکی مصوب کردند اشتغال کارکنان گمرک به امر بازرگانی خارجی یا کارگزاری گمرکی و هر نوع حرفه‌ دیگر که با تشریفات گمرکی مرتبط باشد، ممنوع است، متخلفین با حکم مراجع رسیدگی به تخلفات اداری به اخراج از خدمت در گمرک محکوم می‌شوند.
انتهای پیام/
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول