اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبر داد:

بینایی سنجی نزدیک به 33 هزار کودک زنجانی

خبرگزاری فارس: معاون امور فرهنگی و پیشگیری بهزیستی استان زنجان گفت: 32 هزار و 997 کودک زنجانی در سال 89 مورد سنجش و غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند.

بینایی سنجی نزدیک به 33 هزار کودک زنجانی
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان به نقل از روابط عمومی بهزیستی استان زنجان، گل نساء آقا محمدی اظهار داشت: این طرح بین کودکان چهار تا شش سال اجرا شد و نسبت به سال 88 با چهار درصد رشد روبه‌رو بوده است.
وی افزود: از نزدیک به 33 هزار کودک ذکر شده 2 هزار و 247 کودک مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند و برای ادامه درمان توسط اپتومتری ست‌های طرف قرارداد به طور تخصصی و رایگان معاینه شدند.
وی با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم که به صورت سالانه از طرف بهزیستی اجرا میشود، ابراز داشت: 508 کودک پس از اجرای طرح در سال 89 با مشکلات و اختلالات بینایی شناسایی شدند، که 228 کودک دچار تنبلی چشم بوده و 240 نفر نیز دارای عیوب انکساری بودند، که خوشبختانه پس از تشخیص و شناسایی تحت درمان قرار گرفتند.
آقا محمدی اظهار داشت: بهزیستی با شناسایی کودکان دچار تنبلی چشم و درمان این کودکان در سال 89 از نابینایی 228 کودک زنجانی پیشگیری کرده است.
وی یادآور شد: در اجرای این طرح یک هزار و 500 مربی آموزش دیده در سطح اول سنجش بینایی فعالیت کرده و نیروهای مشارکتی، همیاران سلامت روان و رابطان بهداشت و بسیجیان نیز یاریگر بهزیستی در اجرای این طرح بودند.
وی خاطرنشان کرد: 14 سال است که این طرح در سطح کشور اجرا میشود و در حال حاضر شیوع این عارضه در استان زنجان شش درصد است، که نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.
آقامحمدی تصریح کرد: شیوع  کلیه اختلالات بینائی در کودکان جمعیت هدف در استان زنجان 1.5 درصد است، که با تشخیص به موقع شاهد کاهش این بیماری هستیم.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول