اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان:

انجمن بیماران کلیوی زنجان نیازمند کمک‌های مردمی است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان گفت: انجمن بیماران کلیوی استان زنجان نیازمند کمک‌های مردم برای کمک به بیماران است.

انجمن بیماران کلیوی زنجان نیازمند کمک‌های مردمی است
محمد رضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: انجمن بیماران کلیوی استان نیازمند حمایت‌های مردم در روز عید فطر است.
وی با بیان اینکه صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای نیازمندان بیماران کلیوی در روز عید فطر در نظر گرفته نشده است، تصریح کرد: همشهریان می‌توانند کمک‌های خود را به انجمن ارائه کرده و این بیماران را یاری کنند.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: با توجه به افزایش شمار بیماران کلیوی در سال‌های اخیر و افزایش هزینه‌های درمان به ویژه تهیه دارو برای این بیماران تنها کمک‌های مردمی به انجمن بیماران کلیوی راهگشای کمک به این افراد است.
وی با اشاره به اینکه اکثر افراد زیر پوشش انجمن در استان از اقشار کم درآمد و نیازمند جامعه هستند، یادآورشد: افزایش سه برابری هزینه‌های درمان و داروی بیماران پیوندی و دیالیزی ضرورت توجه و کمک به این قشر را بیش از گذشته نشان می‌دهد.
طهاسبی از جمع‌آوری کمک‌های نقدی از سوی افراد عضو که به صورت ماهانه کمک‌های خود را به بیماران ارائه می‌کنند، خبر داد و افزود: از بیمارستان‌ها نیز برخی از افراد به این انجمن کمک می‌کنند.
وی بر ضرورت توجه به بیماران کلیوی در استان تاکید کرد و افزود: بیماران کلیوی با وجود مشکلات اجتماعی و هزینه‌های بالای دارو درمان که از سوی وزارت بهداشت تامین نمی‌شود، به انجمن مراجعه می‌کنند و انجمن هزینه‌های درمان این بیماران را تنها از طریق کمک‌های مالی مردم تامین می‌کند.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر 950 بیمار کلیوی زیر پوشش انجمن بیماران کلیوی استان هستند که از این تعداد 230 نفر در هفت مرکز استان دیالیز می‌شوند.
وی با بیان اینکه 260 نفر در استان زیر نظر مراقبت‌های پیشگیری هستند، یادآورشد: 430 نفر نیز در انتظار پیوند کلیه هستند.
طهماسبی گفت: هفت نفر در استان نیز از خدمات دیالیز صفاقی که جدیدا در استان راه‌اندازی شده است، استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بخش دیالیز صفاقی استان هفته‌ای یکبار با حضور کارشناس آموزشی تشکیل می‌شود، افزود: این کارشناس برای توجیه و هدایت بیماران واجد شرایط که دارای معرفی و تاییدیه پزشکی داشته باشند، اقدام می‌کند.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به مزیت‌های دیالیز صفاقی نسبت به همو دیالیز و رشد سالانه تعداد بیماران وارد شده به این نوع دیالیز تصریح کرد: بیماران از این نوع دیالیز رضایت دارند.
 وی راحتی و کمک هزینه بودن این نوع دیالیز را از دلایل استفاده افراد بیمار عنوان کرد و افزود: این نوع دیالیز نسبت به انواع دیگر کم هزینه‌تر است.
طهماسبی یادآورشد: این نوع دیالیز برای بیماران کلیوی در معرض خطر دارای مشکلات قلبی و عروقی نیز توصیه می‌شود.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان با بیان اینکه خدمات این نوع دیالیز از سوی شرکت کار و اندیشه شرکت ثامن به صورت رایگان است، افزود: این شرکت وابسته به آستان قدس رضوی است که در راستای خدمات‌رسانی آموزشی و تجهیزاتی به بیماران دیالیزی واقع در خطر ارائه می‌شود.
وی بیان کرد: بخش دیالیز صفاقی در بیمارستان ولیعصر زنجان راه‌اندازی شده و برای بیماران با مشکلات قلبی عروقی، اطفال زیر 10 سال، کهنسالان و بیمارانی که برای دریافت کلیه آماده می‌شوند در نظر گرفته شده است.
طهماسبی خاطرنشان کرد: این نوع دیالیز به دلیل قابلیت حمل از نوع محلول در هر شرایطی از جمله در خانه، محل کار و مسافرت توسط بیمار مورد استفاده قرار می‌گیرد و مشکلی برای استفاده از آن وجود ندارد.
وی یادآورشد: بیمارانی که تمایل دارند از خدمات دیالیز صفاقی استفاده کنند می‌توانند با مراجعه به پزشک از خدمات این بخش استفاده کنند.
 این مسئول با بیان اینکه آموزش و پیشگیری از موضوعات مورد توجه انجمن است، افزود: در این راستا انجمن اقدام به فعالیت‌های متنوع کرده است همچنین اخذ دارو برای بیماران پیوند کلیه، توجه به مشکلات خانوادگی این خانواده‌ها و ارائه مشاوره‌های روانشناسی، مددکاری و حقوقی از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.
وی گفت: توجه به ایجاد اشتغال برای افراد خانواده بیماران کلیوی و کمک‌های مالی برای دانشجویان و دانش‌آموزان از طریق انجمن از دیگر فعالیت‌های انجمن قلمداد می‌شود.
طهماسبی بیان کرد: تدوین برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی در قالب برگزاری همایش، سخنرانی در مجامع عمومی، ارائه مقالات مختلف، ارائه اطلاعات مختلف در ستون‌های جراید و روزنامه‌ها، شرکت در برنامه‌های صدا و سیما و اجرای دوره‌های غربالگری از دیگر برنامه‌های انجمن است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول