اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌وزیر ارشاد خبر داد:

تسریع در پرداخت وام مسکن به خبرنگاران به شرط ازدواج

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تسریع وام مسکن به خبرنگاران به شرط ازدواج صورت می‌گیرد ولیکن منعی برای وام مسکن به خبرنگاران مجرد وجود ندارد.

تسریع در پرداخت وام مسکن به خبرنگاران به شرط ازدواج
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحمد حسینی شامگاه پنج‌شنبه در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی، ادبی، هنری و قرآنی استان گلستان اختصاص وام مسکن به خبرنگاران را یکی از رویکردهای حمایتی دولت عنوان کرد و اظهار داشت: به 5 هزار خبرنگار تا سقف 300 میلیون ریال وام تعلق می‌گیرد که مقدمات این کار فراهم شده و اکنون در مرحله ابلاغ و نهایی شدن است که حرکت خوبی در روند زندگی خبرنگاران به وجود می‌آورد.
وی تصریح کرد: برای در اختیار قرار دادن این وام به خبرنگاران هنوز آیین‌نامه‌ای تدوین نشده است که البته برای خبرنگاران متاهل اولویت وام قائل خواهیم شد.
به گفته وی با اجرایی شدن تعهدات سفرهای استانی زمینه رشد و بالندگی فعالیت‌های فرهنگی محقق می‌شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تفکیک بودجه فرهنگی استان‌ها یکی از اولویت‌های مهم در ارتقا کمی و کیفی برنامه‌ها و اقدامات استان‌ها است، اظهار داشت: توجه به این مسئله از سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که به طور کامل محقق نشد اما قرار است از امسال بودجه فرهنگی استان‌ها تفکیک شود تا شاهد توسعه برنامه‌های فرهنگی در سطح کشور باشیم.
حسینی با اشاره به اینکه بودجه ویژه‌ای برای حمایت از مطبوعات در راستای یارانه‌ها وجود ندارد، افزود: در برخی از استان‌ها، نشریات از طریق اعتبارات فرهنگی سفرهای ریاست جمهوری حمایت می‌شوند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اگر نمایشگاه فرهنگ و هنر در گلستان برگزار شود زمینه توسعه اقدامات فرهنگی شکل خواهد گرفت بر این نکته تاکید کرد: باید سعی شود تا زمینه مشارکت حداکثری هنرمندان استانی و شهرستانی فراهم شود که با این رویکرد می‌توان کارهای خوبی را سامان داد.
حسینی تلاش هنرمندان را در ارائه آثار فاخر ارج نهاد و اذعان داشت: هنرمندان همواره در تهیه کارهای ارزنده با مردم همراه شده‌اند و در مناسبت‌های ملی، آثاری که متناسب با فرهنگ اسلامی است ارائه می‌دهند تا سطح آگاهی و بینش مردم را افزایش دهند.
وی روز قدس را یک موضوع جهانی اعلام کرد و گفت: بعد از پیروزی انقلاب، امام خمینی(ره) جمعه پایانی ماه رمضان را روز قدس نامگذاری کردند که تنها متعلق به فلسطین نیست بلکه همه مسلمانان در کشورهای اسلامی این روز را گرامی می‌دارند و نتایج آن حرکت، منجر به جوشش و بیداری کشورهای اسلامی است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول